۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

ورزشکاران معلول در قزوین تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین دومین روز همایش هم‌اندیشی ۹۰  سازمان مردم نهاد معلولان سراسر کشور ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در سالن اجتماعات کانون معلولان توانای شهرستان البرز برگزار شد.

محمدرضا هادیپور مدیرعامل کانون معلولان توانا در این همایش با اشاره به این نکته که تشکل‌ها باید با عزمی راسخ به فعالیت خود ادامه دهند، افزود: سازمان های مردم نهاد معلولان باید با اراده آهنین و عزمی راسخ به فعالیت های خود ادامه دهند تا افراد دارای معلولیت از نتایج آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این نکته که اشتغال معلولان، مهم‌ترین دغدغه تشکل‌های مردم نهاد کشور قرار دارد، بیان کرد: اشتغال معلولان کشور یکی از مهم‌ترین ابعاد فعالیت‌های تشکل‌های مردم نهاد معلولان کشور است که باید به آن توجه ویژه شود تا بتوان اشتغالی متناسب با معلولان برای آن‌ها فراهم کرد.

حجت اله یوسفی مدیرعامل سابق کانون معلولان در این همایش بیان کرد: در حال حاضر جامعه معلولان با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند، تنها راه برون رفت این مشکلات پیگیری مستمر تشکل‌های مردم نهاد معلولان است در همین راستا تشکل‌های مردم نهاد باید برنامه‌های خود را با یکدیگر هماهنگ کنند.

وی با بیان این نکته که وضعیت بهداشت و درمان معلولان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در حال حاضر معلولان با مشکلات بهداشتی و درمانی بسیار زیادی روبه‌رو هستند از این رو وضعیت بهداشتی و درمانی معلولان باید مورد توجه ویژه تشکل‌های مردم نهاد معلولان قرار گیرد.

یوسفی تاکید کرد: امروز معلولان کشور با خلا قانونی مواجه هستند در همین راستا همه تشکل‌های معلولان پیگیر اصلاح و تکمیل قانون جامع معلولان باشند که این امر نیازمند هم‌افزایی و هم‌صدایی تمام معلولان کشور است.

سید محمد موسوی رییس هیات مدیره کانون توانا استان قزوین نیز در این همایش با اشاره به این نکته که به منظور اصلاح قانون جامع معلولان تا کنون با ۳۰ نماینده مجلس رایزنی شده است، اظهار کرد: خواسته همه معلولان کشور احقاق حق و حقوق جامعه معلولان کشور است در همین راستا تشکل‌های معلولان نباید از هیچ فعالیتی دریغ کنند.

وی تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی به دلیل محدودیت‌هایی بوده که انسان‌ها در خود احساس می کردند بنابراین نمی‌توان گفت انسان‌ها هیچ محدودیتی ندارند این در حالی است که معلولان به این دلیل محدودتر و ضعیف‌تر به چشم می‌آیند زیرا هیچ متولی ندارند که از آنها حمایت کند.

موسوی با اشاره به لزوم حمایت ورزشکاران معلول کشور، تصریح کرد: ورزشکاران معلول از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار هستند و افتخارات بسیار زیادی را برای جامعه ورزش و کشور به ارمغان آورده‌اند، در همین راستا حمایت از ورزشکاران معلول باید در اولویت مسئولان ورزشی کشور قرار گیرد.

در این همایش از ورزشکاران معلول استان قزوین تجلیل به عمل آمد که از جمله شاخص‌ترین این ورزشکاران می‌توان به تیم والیبال نشسته بانوان معلول استان قزوین اشاره کرد که با مدیریت کانون معلولان توانا توانسته افتخارات بسیار زیادی را برای جامعه معلولان به ارمغان آورد.