۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

ورزشکاران استان عملکرد خوبی درپارالمپیک ریو داشتند

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزت الله پرنیان عصر پنجشنبه در نشستی خبری که در محل هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: محمد خالوندی، مهران نکویی مجد و علی الفت نیا در دو و میدانی و به ترتیب در ماده های پرتاب نیزه، پرتاب وزنه و پرتاب طول، شهلا بهروزی راد در رشته قایقرانی آب های آرام و مسلم اکبری، بهنام سهرابی، مسلم خزایی و جاسم بخشی در رشته فوتبال هفت نفره ورزشکاران اعزامی از کرمانشاه به رقابت های پارالمپیک بودند.
وی افزود: در پایان این رقابت ها، خالوندی در پرتاب نیزه مدال طلا گرفت و اکبری، سهرابی، خزایی و بخشی نیز در فوتبال هفت نفره صاحب مدال نقره شدند تا در مجموع عملکرد رضایت بخشی از خود به جا گذاشته باشند.
پرنیان ادامه داد: نکویی مجد در پرتاب وزنه هم با اینکه چهارم شد اما عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و مطمئنا اگر اسیر بی عدالتی سرداور مسابقه نمی شود قطعا مدال می گرفت، چرا که بعد از مسابقه و در تصاویر ضبط شده مشخص شد که حدود ۵ تا ۶ سانتی متر کمتر از پرتاب نکویی محاسبه کرده اند.
رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علی الفت نیا در پرش طول نهم و شهلا بهروزی راد نیز در قایقرانی دهم شدند که البته از این دو انتظار بیشتری می رفت.
وی در ادامه و با بیان اینکه اولین ورزشکار کرمانشاهی که عازم مسابقات پارالمپیک شده، ابراهیم عسگری در سال ۱۹۸۸ و در مسابقات پارالمپیک سئول بود، افزود: وی در رشته پرتاب وزنه حضور یافت اما موفق به کسب مدال نشد.
پرنیان از الله بخش اکبری به عنوان اولین مدال آور پارالمپیکی استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: این قهرمان اسلام آبادی که از روستای چهارده جفته هرسم خود را به بالاترین سطح رقابت های ورزشی جانبازان و معلولان رساند، در مسابقات پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا و ۲۰۰۰ سیدنی دو مدال برنز در رشته وزنه برداری برای کشورمان به ارمغان آورد.
رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه در ادامه از فعالیت ۲۰۰ ورزشکار خانم و آقا در این هیات خبر داد و گفت: ورزشکاران ما در رشته های دو و میدانی، قایقرانی، تیراندازی، باستانی، والیبال نشسته، پینگ پنگ، فوتبال، وزنه برداری، تیراندازی و ورزش های همگانی فعالیت می کنند.
وی یادآور شد: هم اکنون در استان حدود ۲۰ داور و مربی داریم که کار تمرین دادن ورزشکاران و قضاوت مسابقات را در رشته های یاد شده برعهده دارند.
پرنیان در پایان با تاکید بر اینکه هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان یکی از بی حاشیه ترین هیات های ورزشی استان است، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده شاهد موفقیت های بیشتر ورزشکاران این هیات باشیم.
خبرنگار- مسعود اسماعیلی* دبیر-علی مولوی*