۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

واریز نخستین مابه التفاوت سوخت معلولان از ابتدای تیر

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: از ابتدای تیر سال جاری ۱۵ هزار معلول مبلغ ما به التفاوت سوخت آزاد و دولتی خود را از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند.

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با اشاره به اینکه تمامی درخواست‌ها و نامه‌های دریافتی در طرح آفتاب در اسرع وقت رسیدگی می‌شود، اظهار داشت: این طرح از سوی رئیس سازمان بهزیستی برای ساماندهی و رسیدگی به مشکلات مددجویان اجرا می‌شود که طی چند هفته گذشته نتایج قابل قبولی را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: نظارت برنامه‌ها و درخواست‌های مطرح شده از سوی مددجویان و معلولان از سوی دفتر رئیس سازمان انجام می‌شود به طوری که یک روز پس از دریافت نامه‌ها از سوی مددجویان و معلولان، نامه‌ها رسیدگی می‌شود.

سخنگویی در پاسخ به این پرسش که برخی از معلولان از ابتدای طرح آفتاب نامه‌هایی را به سازمان داده‌اند و هنوز جوابی در این خصوص دریافت نکرده‌اند، تأکید کرد: شاید برخی از نامه‌ها به معاونت‌های دیگر مربوط می‌شود که زمان بیشتری را طی می‌کند اما به طور کلی قرار است رسیدگی به نامه‌ها و درخواست‌ها در یک مدت کوتاه و یک ماهه انجام شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات مطرح شده مددجویان و معلولان در بخش سهم آورده در طرح نهضت تأمین مسکن معلولان است که در این بخش سازمان بهزیستی تا حد امکان حمایت‌های از مددجویان خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است ما به التفاوت سوخت معلولان به تعداد ۴۰ هزار معلول داده شود که مرحله اول این طرح در تیر انجام می‌شود.

سخنگویی خاطر نشان کرد: در مرحله اول حدود ۱۵ هزار معلول ما به‌التفاوت سوخت خود را از سازمان بهزیستی دریافت خواهند کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص نحوه پرداخت مابه‌التفاوت سوخت معلولان گفت: سازمان بهزیستی ما به‌التفاوت نرخ دولتی و آزاد سوخت را که حدود  ۱۰ هزار تومان است هر ماه به حساب معلولان واجد‌الشرایط می‌ریزد.