۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

هیئت قم در لیگ بسکتبال معلولان به میدان می‌رود‌

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قم از آغاز رقابت بسکتبالیست‌های جانباز و معلول قم در مرحله لیگ باشگاه‌های کشور خبر داد.
محمد پیروزمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: مسابقات لیگ بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولان کشور از دوشنبه هجدهم مهر ماه مرحله دوم خود را در مجموعه بعثت استان تهران پیش رو دارد.

وی با اشاره به حضور تیمی از هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قم در این رقابت‌ها افزود: مسابقات لیگ بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولان کشور در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله دوم آن این هفته برگزار می‌شود.
رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قم با اشاره به تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، بیان کرد: ۱۲ تیم از ۱۰ استان در این لیگ حضور دارند و به شکل دوره‌ای در چهار گروه سه تیمی به رقابت می‌پردازند.
وی با اشاره به نحوه برگزاری بازی‌ها در مرحله گروهی و شیوه صعود تیم‌ها به مرحله بعد این مسابقات، گفت: در پایان از هر گروه دو تیم به مرحله نهایی راه می‌یابند، مرحله نهایی این مسابقات نیز آذر امسال در یزد برگزار می‌شود.

پیروزمنش اظهار کرد: در مرحله دوم این مسابقات تیم ایثار تهران با هیئت قم صبح روز دوشنبه هجدهم مهر ماه مسابقه می‌دهد و در عصر همان روز تیم بسکتبال با ویلچر هیئت تهران با هیئت قم روبه‌رو خواهد شد، ضمن اینکه در آخرین رقابت از این گروه، روز نوزدهم مهر ماه تیم هیئت تهران با تیم ایثار تهران بازی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست این رقابت‌ها شهریور ماه با شرکت سه تیم حاضر در این گروه به میزبانی هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان قم در سالن شهید رضائیان مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد که بازی‌های خوبی را از تیم هیئت قم شاهد بودیم.
رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قم اضافه کرد: در حال حاضر دو تیم بسکتبال با ویلچر به نمایندگی از ورزش جانبازان و معلولان قم در مسابقات لیگ‌های این رشته شرکت می‌کنند که علاوه بر تیم هیئت قم در لیگ دسته دوم، تیم ایثار منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم نیز امسال برای نخستین بار حضور در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد.

وی افزود: بازی‌های تیم بسکتبال با ویلچر ایثار منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم از فردا در فصل جدید پیکارهای سوپر لیگ بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور آغاز می‌شود و ایثار قم در گام نخست در شهر اراک که میزبان مرحله اول است به مصاف حریفان می‌رود.
پیروزمنش تصریح کرد: تیم بسکتبال با ویلچر ایثار منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در گروهی دشوار با تیم‌های مطرحی همچون کهریزک تهران و هیئت مرکزی هم‌گروه است اما بازیکنان و کادر فنی بسیار خوبی دارد که با امیدواری این تیم را روانه لیگ برتر می‌کند.