۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

هزینه سالانه نگهداری از هر معلول ۱۰۰ میلیون تومان است

حجت الاسلام علی پهلوان در دوره آموزشی کشوری توانمندسازی افراد دارای آسیب های نخاعی و در جمع کارشناسان توانبخشی بهزیستی سراسر کشور، عنصر فرهنگی را یکی از مؤلفه های مهم در توانمندسازی معلولان دانست.

وی به روز بودن اطلاعات و جمع آوری تازه ترین رویدادهای علمی در بخش های مختلف سازمانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: رویکرد سازمان بهزیستی ، ارتقا و بهبود کیفی زندگی جامعه هدف و خصوصاً در بحث فرهنگی است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: تا زمانی که روحیه قناعت و شکرگزاری در افکار مددجویان نهادینه نشود، نمی توان ادعای موفقیت در توانمند ساختن این قشر جامعه را مطرح کرد.

پهلوان هزینه تقریبی نگهداری سالانه از هر معلول را حدود ۱۰۰ میلیون تومان برآورد و خاطرنشان کرد: بهزیستی به تنهایی از عهده تأمین هزینه های جامعه هدف برنمی آید و همکاری و همدلی همه هموطنان را در این عرصه با ورود گروه های همیار می طلبد.

گفتنی است؛ دوره آموزشی دو روزه توانمندسازی افراد دارای آسیب نخاعی با حضور ۷۰ نفر از کارشناسان بهزیستی سراسر کشور و شهرستان های استان سمنان با تدریس مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور و دیگر اساتید برگزار شد.

 

منبع: سایت جوان آنلاین