۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

هانیه عرب نویسنده توان‌یاب:

سومین کتابم با عنوان “پرواز بر بال عشق” در آستانه چاپ است.

هانیه عرب نویسنده جوان و هنرمندی که فلج مغزی (CP) مبتلاست و پیش از این کتاب‌های “قهرمان عرصه زندگی” و “تولدی دوباره” را منتشر کرده است به اتفاق پدر و مادرش از مجتمع رعد بازدید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، عرب که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی رشته حقوق دانشگاه مجازی نور طوبی است تا امروز حدود ۱۰۰ واحد درسی را با موفقیت سپری کرده و به ترتیب مجموعه داستان‌های کوتاه :تولدی دیگر” و ” قهرمان عرصه زندگی” در سال‌های ۹۱ و ۹۲ از وی منتشر شده است.

 

بر اساس این گزارش در نخستین جشنواره توان‌یاب و فضای مجازی که سال گذشته از سوی مجتمع رعد برگزار شد، وی با وبلاگ لبخند زندگی شرکت کرد و در این رویداد فرهنگی جامعه معلولان کشور مقام چهارم را به خود اختصاص داد.

 

 

عرب با تشریح سابقه آشنایی‌اش با مجتمع رعد، افزود: زمانی که من از مجتمع رعد کرج بازدید کردم ۴ نفر از کارآموزان آنجا با دیدن من که در دانشگاه تحصیل می‌کنم تصمیم گرفتند تحصیلاتشان را ادامه دهند و حالا آنها در دانشگاه علمی کاربردی و پیام نور درس می‌خوانند.

 

 

پدر و مادر هانیه هر ۲ که از بازنشستگان آموزش و پرورش هستند با ابراز خوشحالی از حضور در مجتمع رعد، تعدادی از کتاب‌های وی را برای مطالعه کارآموزان به این مؤسسه اهدا کردند.

 

پدر هانیه با تشریح علت معلولیت دخترش گفت: در آغاز ما متوجه معلولیت او نبودیم هر چند اوایل ۲۵ روز در درون دستگاه قرار داشت  اما در سن ۲ سالگی به علت کم تحرکی به پزشک مراجعه کردیم و او پس از معاینات پزشکی گفت زمان زایمان گویا اکسیژن به مغز نوزاد نرسیده و دچار فلج مغزی شده است از آن زمان عمل‌های جراحی گوناگون و جلسات متعدد فیزیوتراپی را سال‌ها پی‌گیری کردیم اما نتیجه‌ای نگرفتیم.

 

 

وی افزود: در زمان تحصیل هانیه مجبور بودیم در تهران ساکن شویم زیرا تا سوم دبیرستان او در مدرسه توانخواهان تحصیل می‌کرد اما بعد از گرفتن مدرک دیپلمش و بازنشستگی من و همسرم به شهرستان کرج مهاجرت کردیم و هانیه با علاقه بسیار دوره پیش‌دانشگاهی را از روش راه دور پشت سر گذاشت. و در کنکور هم موفق شد و در چند دانشگاه از جمله دانشگاه الزهرا قبول شود اما به خاطر وضعیت جسمانی و عدم مناسب‌سازی محیط‌های دانشگاهی در نهایت دانشگاه مجازی نور طوبی را انتخاب کرد.

 

پدر هانیه یکی از مشکلات فرزندش را موضوع ایاب و ذهاب عنوان کرد و افزود: برای دریافت پلاک ویژه و مجوز تردد در طرح ترافیک چند ماه تلاش کردم تا برای پرایدی که داریم پلاک معلولان دریافت کنم اما همه کارها را که انجام دادم آن‌ وقت اعلام کردند سند مالکیت خودرو باید به نام فرد معلول باشد البته من حرفی ندارم اما مراحل تغییر مالکیت و تعویض پلاک هم گرفتاری‌های زیادی دارد که با حضور هانیه سخت است.

 

مادر هانیه در مورد استعداد فرزندش گفت: هانیه بسیار فعال و با انگیزه است و از طریق کامپیوتر با همه جا ارتباط دارد چه استادان دانشگاه، چه انجمن‌ها و مؤسسات خیریه و سایر مراکز همه با هانیه ارتباط دارند و او خیلی علاقه دارد تا در آینده نزدیک سایتی به نام خودش راه اندازی کند.

 

 

وی با ذکر خاطره‌ای از آزمون فنی‌حرفه‌ای هانیه، افزود: وقتی قرار شد از دخترم برای کامپیوتر امتحان بگیرند مسؤولش گفت تا به حال کسی با یک انگشت در آزمون شرکت نکرده و نمی شود از او امتحان گرفت با اصرار ما بالاخره رضایت داد و در پایان هانیه نمره ۹۸ از ۱۰۰ را کسب کرد که خیلی موجب تعجب مسؤولان فنی‌حرفه‌ای شده بود.

 

 

در قسمتی از این بازدید هانیه به اتفاق پدر و مادرش از بخش‌های گوناگون رعد از جمله: واحد آموزش، کلاس موسیقی و کارگاه نقاشی بازدید کرد و صدیقه اکبری مدیرعامل مجتمع رعد لوح سپاسی به خاطر تلاش‌های ارزشمندش به هانیه عرب اهدا کرد.