۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نقش لوازم جانبی ویلچر

با استفاده از لوازم جانبی مناسب برای ویلچرتان ، این صندلی متحرک ،  بیش تر از آن چیزی خواهد بود که فقط به تحرک شما کمک کند . اضافه کردن لوازم جانبی به ویلچر ، خیلی شبیه اضافه کردن لوازم جانبی به خودرواست . این وسائل می توانند به افزایش ایمنی، آسایش و راحتی فرد ویلچری کمک کند و در واقع باعث افزایش توانائی های فردی وی می گردد .


حالا ببینیم : لوازم جانبی ویلچر در مورد نیازمندیهای شما چه نقشی می توانندداشته باشند ؟ در زیر به برخی از فواید لوازم جانبی که می توانند باعث ارتقاء سطح کیفیت زندگی شما شوند ، اشاره شده است :
۱ . افزایش راحتی – صندلی ویلچرها اغلب از یک کوسن با پوشش وینیلی نازک تشکیل شده که نشستن طولانی مدت بر روی آن می تواند بسیار ناراحت کننده باشد . در حال حاضر انواع مختلفی از  پدهای ویلچر در بازار وجود دارند که می توانند زیرسازی نشیمن شما را بهبود داده و به کاهش فشارهای وارد بر بدنتان کمک زیادی نمایند . در واقع با استفاده از آنها می توانید تا حد زیادی اطمینان پیدا کنید که با نشستن روی ویلچرتان ، دچار زخم فشاری نخواهید شد .
۲٫ افزایش ایمنی –  متاسفانه هر ساله عده ای از افراد معلول در اثر تصادفات بین ویلچر و خوردروهای عبوری دچار حادثه و حتی  بعضا”  کشته می شوند . امروزه مینی ون ها و یا خودروهای شاسی بلند  به اندازه ای بلند هستند که رانندگان آنها قادر به دیدن ویلچرهای قرار گرفته در پشت آنها نیستند . از این رو انواع و اقسام چراغ ها ، پرچم ها، و منعکس کننده می توانند به ویلچرسواران کمک کنند که برای دنیای اطراف خود قابل مشاهده باشند .
از انواع دیگر لوازم جانبی که باعث بهبود وضعیت ایمنی افراد ویلچری می گردند ، می توان به آنتی تریپرها ( anti –  tipper ) اشاره کرد که با استفاده از آنها اطمینان پیدا می کنید که هنگام مانوردادن در شیبهای تند  یا موقع عبور از موانع ویلچرتان واژگون نخواهد شد و یا لوازمی مثل کاورچرخ ها )   wheel covers) و یا محافظ های پره کمک می کنند تا انگشتان فرد از گیر کردن در لابلای پره ها محافظت شود .

۳٫ افزایش استقلال – رمپ های قابل حمل و اسلینگ ها که برای جابجا شدن افراد مناسب هستند ، می توانند به شما کمک کنند تا بیشتر از قبل به مکان های دیگر دسترسی داشته باشید . یک اسلینگ جابجائی ( مثل Tuk-‘N-Kari ) قابل حمل بوده و می تواند به راحتی در کیسه پشت ویلچرتان جای گیرد و در مواقع نیاز یا هنگامی که می خواهید به جاهایی بروید که عبورویلچر مشکل است  (مانند : داخل یک خودروی RV ، اماکن گردشی مورد علاقه تان ، نقاط ماهیگیری ، ساختمانهای غیر قابل دسترس برای دیدار یک دوست ، و از این قبیل جاها … ) می توانید از آنها بهره بگیرید .

۴ . آسایش – حمل یک کیف یا کوله پشتی در حالیکه روی ویلچر هستید ، کار مشکلی است و احتمال افتادن شما را افزایش می دهد . با این حال، مانند هر کس دیگری، روز به روز که می گذرد شما هم وسائل زیادی دارید که باید همراه خودتان حمل کنید . کیسه های ویلچر که به صندلی ویلچرتان بسته می شوند ، به شما کمک می کنند تا وسائل مورد نیازتان راهنگام بیرون رفتن و گشتن ، درنزدیکی ودسترس شما قرار داشته باشد  .
در مجموع : لوازم جانبی انواع خیلی زیادی دارند: از نگاهدارنده های بطری و تلفن گرفته تا سینی ، نگاهدارنده چتر و کاورهای ضد باران rain ponchos)) . که می توانید آنها را جستجو کرده و آنچه که برای شما مناسب است را پیدا و انتخاب کنید .


بعلاوه بیشتر این لوازم ، بصورت های آماده وجود دارند اما در صورت لزوم می توانید آنچه مورد نظرتان است ، را سفارش بدهید تا برای شما ساخته شود.  با استفاده از نمونه های که اشاره شده ، می توانید در مورد لوازمی که ممکن است مورد نیازتان باشد ، فکر کنید .
منبع  : سایت : http://www.handicapped-mobility-aids.coml –  تهیه و تنظیم از : مهندس عباس کاشی ( e mail :  ohealth2007@yahoo.com)  -انتشار: انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران