۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نشست هم اندیشی پیرامون راهکارهای توانمندسازی افراد دارای آسیب نخاعی

انجمن ضایعات نخاعی استان تهران مدتها بود که  ضرورت یک گردهمایی و نشست مشترک متشکل  از افرادی که به نحوی در زمینه ضایعه نخاعی صاحب نظر بوده و یا دارای تجارب علمی و عملی می باشند  را در دستور کارخود قرار داده بود . خوشبختانه اجرای این اندیشه از طرف مدیرکل محترم دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور مورد استقبال و حمایت قرار گرفت .

   اولین گردهمایی با حضور میهمانانی از جمله جناب آقای دکتر دواتگران ، جناب آقای دکتر رحیمی موقر ، جناب آقای دکتر مرتضوی ، سرکار خانم دکتر حبیبی ، سرکار خانم دکتر زمانی ، سرکار خانم دکتر راهداری ، سرکار خانم دکتر  هوسویا ، جناب آقای دکتر حسینی و میهمانانی دیگر از سازمان بهزیستی کشور و بیمارستان امام و هم چنین برخی از افراد دارای آسیب نخاعی در تاریخ ۹/۹/۹۳ در دفتر  انجمن برگزارگردید .

پس از معارفه و ارائه پاره ای توضیحات از سوی  مدیرعامل انجمن  سرکار خانم قمشی ، جناب آقای دکتر دواتگران با ارائه آماری درباره افراد دارای آسیب نخاعی ، ضرورت دستیابی و استفاده از یک شیوه علمی و استاندارد برای ارزیابی سطح توانمند سازی معلولان را مورد بررسی قرار دادند . سپس هر کدام از اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را در رابطه با موضوع مورد بحث مطرح نمودند که از جمله نقطه نظرات مشترک آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • لزوم دسترسی افراد دارای آسیب نخاعی که جدیدا” مبتلا شده اند به توانبخشی مبتنی بر آموزش مورد تأکید قرار گرفت و دو شیوه مختلف برای ارائه این خدمات آموزشی مطرح شد تا در دراز مدت با انجام ارزشیابی به  انتخاب شیوه برتر منتهی گردد .

هم چنین تجاربی از شرایط و برنامه های کشور ژاپن برای این گونه افراد مطرح شد و میهمانان ضایعه نخاعی هم برخی مشکلات و تجارب خود را بیان نمودند که میتوانست برای اعضای جلسه مفید و مهم باشد . در خاتمه یادآوری می گردد ارزش و جایگاه این نشست ها در انتقال اطلاعات و تجارب و نزدیکی افرادی که در این حوزه تلاش و کوشش می نمایند ، می تواند نوید بخش دستاوردهای قابل توجهی در عرصه توانمند سازی معلولان باشد.

 

 

گزارش اختصاصی انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران