۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نایب قهرمان پارالمپیک: رکوردم ۴۶ سانتی‌متر از پارالمپیک ریو بیشتر بود حامد امیری

حامد امیری

نایب قهرمان پارالمپیک ۲۰۱۶ در پرتاب وزنه کلاس F54 با توجه به رکوردهایی که دارد، می‌خواهد در رقابت‌های جهانی لندن در پرتاب‌های نیزه و وزنه شرکت کند.

حامد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قهرمانی‌اش در پرتاب وزنه کلاس F54 رقابت‌های قهرمانی کشور، اظهار کرد: فقط یک پرتاب داشتم که با رکورد ۱۱.۸۶ متر قهرمان شدم و ۴۶ سانتی‌متر از رکوردم در پارالمپیک ریو بیشتر بود.

وی ادامه داد: حتی می‌توانستم بالای ۵۰٫۱۲ متر پرتاب کنم اما نمی‌خواستم به خودم فشار بیاورم و به یک پرتاب بسنده کردم که با آن هم قهرمان شدم و هم سهمیه جهانی لندن را کسب کردم.
امیری با بیان اینکه رکورد این کلاس متعلق به ورزشکار صربستانی با پرتاب ۱۲.۳۰ متر است، افزود: هدفم این است که در رقابت‌های آتی پرتاب‌هایم از این رکورد بیشتر شود.
این ورزشکار لرستانی با بیان اینکه در رقابت‌های قهرمانی کشور فقط می‌توانستیم در یک ماده شرکت کنیم، تصریح کرد: رکوردهایم در پرتاب نیزه هم خوب است و با صلاحدید آقای رضایی رئیس انجمن دو و میدانی در رقابت‌های جهانی لندن در پرتاب وزنه و نیزه شرکت می‌کنم. رکورد جهانی پرتاب وزنه ۲۹ متر است که در تمرین‌ها بیش از ۲۸ متر پرتاب می‌کنم و شانس کسب مدال را دارم.
وی در ادامه با بیان اینکه در رقابت‌های قهرمانی کشور با اسم تیم استان کرمان شرکت کرده، گفت: در کرمان زیرنظر آقای محسن شاهرخی تمرین می‌کنم و از هر لحاظ شرایط عالی است و مشکلی نداریم اما در لرستان از لحاظ امکانات در مضیقه بودم و با پول خودم وسیله می‌خریدم. ماهیانه ۱۳ میلیون ریال از هیأت جانبازان و معلولان کرمان حقوق می‌گیرم و شرایط مطلوب است.
امیری اضافه کرد: از چند ماه پیش که به کرمان آمده‌ام، هنوز یک نفر از مسئولان لرستانی تماس نگرفته که چرا رفته‌ام و متأسفانه به قهرمانان بها نمی‌دهند. مگر چند ورزشکار در لرستان مدال پارالمپیک دارند که حتی نمی‌توانند ما را حمایت کنند؟
نایب قهرمان پارالمپیک با بیان اینکه در خرم‌آباد زیرنظر مصطفی بهرامی تمرین می‌کرده، تأکید کرد: یک مربی شاید بتواند تا پرتابی به میزان ۱۰ متر مفید باشد و بالاتر از آن نتواند کاری بکند و بهتر است که به ورزشکار بگوید تا با مربی دیگری کار کند.
وی در پایان گفت: از آقای رضایی رئیس انجمن دو و میدانی معلولان که سه ماه اول در کرمان با برنامه‌های ایشان کار کردم و برای اعتمادی که به بنده داشتند، تشکر می‌کنم.