۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

موفقیت فوتسالیست قمی با تیم ملی معلولان

فوتسالیست قمی همراه با تیم ملی معلولان آی‌دی کشورمان موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز جهان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عضو تیم ملی فوتسال معلولان آی دی کشورمان از جمع ورزشکاران توانمند قمی، مهدی مولایاری است که در رقابت‌های فوتسال قهرمانی جهان در کشور فرانسه با تیم ملی به مقام سوم جهان دست یافت.

تیم فوتسال معلولان آی‌دی کشورمان در این رقابت‌ها عملکرد بسیار خوب و خیره‌کننده‌ای داشت که در نهایت نیز با برتری مقابل فرانسه میزبان رقابت‌ها در دیدار رده بندی رقابت‌های جهانی ورزش‌های معلولان آی‌دی عنوان سومی این بازی‌ها را به خود اختصاص داد.

‌این در حالی است که رقابت‌های جهانی معلولان آی‌دی از هشتم آبان ماه در شهر لاروش کشور فرانسه آغاز شد و در حالی با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال به کار خود پایان داد که تیم ملی فوتسال معلولان آی‌دی کشورمان برابر فرانسه میزبان به میدان رفت و موفق شد میزبان را با نتیجه دور از انتظار با شکست مواجه کرده و سوم شود.

ملی‌پوشان کشورمان که مرحله گروهی را با کسب دو پیروزی قاطع برابر تیم‌های چک و ایتالیا و البته باخت خفیف برابر تیم ملی فوتسال مجارستان پشت سر گذاشتند، به عنوان تیم دوم گروه خود راهی نیمه نهایی شدند.

تیم ملی فوتسال معلولان آی‌دی کشورمان در نیمه نهایی برابر تیم ملی فوتسال پرتغال یکی از مدعیان قهرمانی این رقابت‌ها به میدان رفت و در حالی که بارها شانس کسب پیروزی در این دیدار را داشت، سرانجام در میان ناباوری از صعود به مسابقه فینال بازماند.

فوتسالیست‌های پرتوان کشورمان که مدافع عنوان قهرمانی سومین دوره بازی‌های جهانی آیناس در سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شوند، در این مسابقات با راهیابی به دیدار رده‌بندی و در پی کسب مقام سوم و مدال برنز این مسابقات برابر فرانسه میزبان مسابقات را با نتیجه جالب توجه شش بر دو شکست داده و عنوان سومی این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

در رقابت‌های فوتسال قهرمانی معلولان آی‌دی جهان در شهر لاروش فرانسه هشت تیم در قالب دو گروه حضور داشتند که تیم ملی فوتسال کشورمان در گروه دوم مرحله مقدماتی با تیم‌های مجارستان، چک و ایتالیا هم‌‌گروه بود و با اقتدار به مرحله دوم صعود کرد و بعد از شکست برابر پرتغال و برتری مقابل فرانسه سوم شد.