۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

موافقت معلولان با اجرای طرح پایلوت صدور کارت تردد الکترونیکی

پس از مذاکره تعدادی از معلولان با سرپرست سازمان بهزیستی که صبح  امروز صورت گرفت و آگاهی از محسنات طرح صدور کارت تردد الکترونیکی، معلولان  موافقت خود را با اجرای این طرح اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»،  بیش از ۵۰ نفر از معلولان  جسمی و حرکتی با حضور در مقابل سازمان بهزیستی خواستار رسیدگی به مشکلاتشان  در حوزه حمل و نقل شدند.

سرپرست سازمان بهزیستی با دعوت از این معلولان در سازمان و با حضور در بین‌ آنها مشکلاتشان را جویا شد.

در این تجمع برخی از معلولان از اجرای طرح کارت تردد الکترونیکی ویژه  معلولان ابراز نگرانی کردند؛ خانم مهدوی یکی از معلولان در این تجمع اظهار  داشت: این طرح منجر به خانه‌نشینی معلولان در منزل خواهد شد و آنها را از  حضور در جامعه منع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اجرای این گونه طرح‌ها نمی‌تواند برای معلولان موثر باشد و در آینده برای آنها مشکل‌ساز خواهد شد.

خانم عبدی یکی دیگر از معلولان در این تجمع با بیان اینکه چه تضمینی  وجود دارد که کارت‌های تردد ویژه معلولان به طور منظم شارژ شود، افزود:  ممکن است بعد از چند مرحله شارژ این کارت‌ها، مسئولان بهزیستی عنوان کنند  که بودجه‌ای در این خصوص وجود ندارد و این منجر شود که معلولان دچار مشکل  شوند.

به گزارش توانا، احمد اسفندیاری سرپرست سازمان بهزیستی بعد از شنیدن  مشکلات و سوالات معلولان به آنها اطمینان داد این طرح به طور کامل اجرا  خواهد شد و هیچ محدودیتی برای حمایت از معلولان وجود ندارد.

اسفندیاری تأکید کرد: بررسی‌ها نشان داده است که در سال‌های گذشته  اعتباراتی که سازمان بهزیستی در حوزه حمل و نقل در اختیار شرکت‌های خصوصی  جهت تردد معلولان قرار داده است به طور کامل در اختیار معلولان قرار نگرفته  است.

وی ادامه داد:‌ اسنادی که از طرف برخی از شرکت‌های حمل و نقل جهت دریافت هزینه‌های تردد معلولان به بهزیستی داده می‌شود شفاف نیست.

سازمان بهزیستی تأکید کرد: با اجرای طرح جدید صدور کارت ویژه تردد  معلولان نه تنها خدمات به این افراد کاهش نخواهد یافت بلکه کیفیت خدمات نیز  افزایش خواهد یافت.

اسفندیاری بیان داشت:‌ کارت‌های تردد به معلولان قبل از هر ماه شارژ خواهد شد و هیچ‌گونه محدودیت مالی در این خصوص وجود ندارد.

وی تأکید کرد: حداقل مبلغ مالی که قرار است در کارت‌های ویژه تردد حمل و  نقل شارژ شود ۶۰ هزار و حداکثر ۱۸۰ هزار تومان است و این در حالی است که  مبلغ شارژ کارت‌ها برحسب سطح بندی معلولان و نیاز آنها شارژ خواهد شد.