۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مناسب سازی ویلچر برای مسیرهای ناهموار ( خارج جاده )

مناسب سازی ویلچر برای مسیرهای ناهموار

برای افراد نخاعی که از ویلچرهای معمولی استفاده می کنند ، عبور از سطوح نامسطح از جمله زمینهای ماسه ای ، شنی و گذرگاههای ناهموار و ازاین قبیل … همیشه یک چالش بزرگ محسوب می شود . یکی از علل مهم این چالش ساختار چرخهای ویلچر به خصوص چرخهای جلوئی آن است . برای این منظور و تسهیل رانش ویلچر ، یک قطعه مناسب سازی شده مجهز به چرخهای مخصوص ، جایگزین چرخهای کوچک جلوئی می شود . این قطعه به ویلچر ساده وصل و اجازه می دهد که راندن ویلچر روی سطوح خشن و ناهموار تسهیل گردد.

قطعه افزودنی با یک چرخ بزرگ و یک تایر پهن تجهیز شده و می تواند در بخش جلویی ویلچرهای ساده ، در همان محل عادی استقرار چرخ های کوچک جلوئی پیچ شود .

طراح ومبتکر این قطعه ی مناسب سازی خیلی دوست داشته به خارج از منزل برود و از آنجا که حرکت با ویلچر معمولی روی زمین های ماسه ای و ناهموار برای او دشوار بوده ، به فکر راه حل افتاده است . او نصب چرخ های گوناگون را به شیوه های مختلف آزمایش نموده است . همچنین متوجه شده که اگر همه لاستیک ها دارای آج عمیق باشند بهتر است .

تعویض این قطعه با  قطعه موجود تنها پنج دقیقه طول می کشد ( زمانی که فرد روی ویلچر نباشد ) .

کاربران باید اطلاع داشته باشند که اگر چه این طراحی به خوبی کار می کند ، اما کمی راحت تر از حد معمول چپ می کند . بنابراین کاربران باید به این نکته ایمنی توجه داشته باشند تا در معرض خطر آسیب دیدگی قرار نگیرند .  عکسهای زیر نشان می دهند که او با این ویلچر خود توانسته از روی ماسه های ساحل ، روی برف و گذرگاههای کوهستانی به خوبی عبور کند.

 


کاربر با ویلچر روی ماسه های کنار دریا

کاربر با ویلچر روی ماسه های کنار دریا   کاربر با ویلچر روی برف در کوهستان


کاربر روی ویلچر در گذرگاه کوهستانی