۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مناسب سازی معابر و بوستان های شمال شرق تهران برای جانبازان و معلولان

به گزارش ملیت ، سید امیر عباس بهاری با اعلام این خبر، از تشکیل کارگروه رسیدگی به مسایل و مشکلات جانبازان و معلولان جسمی حرکتی خبر داد و گفت: طی سال های اخیر اقدامات زیادی در خصوص سهولت تردد جانبازان در سطح معابر اجرا شده است و با تشکیل این کارگروه شناسایی نیازهای ضروری جانبازان در دستور کار قرار می گیرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در یکسال اخیر در منطقه ۴ گفت: بهسازی پیاده روی بوستان ها، سرویس های بهداشتی معلولان و حذف زوائد فیزیکی از جمله اقدامات صورت گرفته در سطح منطقه ۴ است.
بهاری نصب بالابر در منازل جانبازان را از جمله برنامه های این طرح عنوان کرد و گفت: در سال جاری نازل ۱۰ جانباز ویلچری به بالابر و همچنین محدوده منازل این افراد برای تردد ایمن، بهسازی و مناسب سازی شده است.
شهردار منطقه ۴ افزود: در حال حاضر بوستان الغدیر به عنوان بوستان ویژه جانبازان و معلولان به صورت پایلوت برای جانبازان مناسب سازی شده است و بوستان ساحل در گام بعدی بهسازی قرار دارد.
وی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک محل های ورود به ایستگاه های اتوبوس، خط کشی معابر، چراغ های راهنمایی ویژه جانبازان و معلولان و ورودی بوستان ها به محل های ویلچر گذر مجهز شده اند.
بهاری با بیان اینکه در حوزه معاونت شهرسازی و معماری نیز اجرای ضوابط مربوط به معلولان با جدیت دنبال می شود افزود: در سال های اخیر مدیریت شهری تهران نگاه ویژه ای به نیازهای معلولان در ساخت و سازها دارد لذا رعایت ضوابط مربوط به معلولان و اجرای دقیق آن ها در اولویت است.
شهردار منطقه ۴ در ادامه افزود: احداث سرویس های بهداشتی در بوستان ها و سطح معابر با توجه به شرایط جسمانی جانبازان و معلولان از دیگر اولویت های امسال است.
شایان ذکر است در ادامه این نشست جانبازان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون نیازهای اصلی و مشکلات پیش روی جانبازان و معلولان در سطح شهر پرداختند.