۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مناسب سازی کمتر از ۲۷درصد اماکن کشور برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی گفت: کمتر از ۲۷ درصد معابر و اماکن عمومی در کل کشور برای استفاده معلولان مناسب سازی شده است.
هاشمی در جمع خبرنگاران افزود: در موضوع مناسب سازی ، سازمان بهزیستی مسئول است اما سایر دستگاه ها هم باید پاسخگو باشند.
وی افزود: به عنوان رئیس دبیرخانه دائمی مناسب سازی کشور توقع داریم دستگاه های مرتبط به ویژه متولیان امکان عمومی و شهرداری ها همچون شهرداری تهران بیشتر به موضوع مناسب سازی توجه کنند.
هاشمی اضافه کرد: معابر،ساختمان ها و رمپ ها نیاز به مناسب سازی برای استفاده معلولان دارد.
وی بابیان اینکه ستاد مناسب سازی سال گذشته فعال شد و با دستگاه های مرتبط مکاتباتی صورت گرفت ، افزود: سال گذشته با تشکل های مردم نهاد مرتبط با مناسب سازی نشستی برگزار شد که از مترو گلایه داشتند که دسترسی ایجاد نشد.
هاشمی با اشاره به حادثه ناگوار سقوط و مرگ معلم نابینا در مترو در سال ۸۹ گفت: امسال جدی تر و تخصصی تر به موضوع مناسب سازی توجه کردیم و ما وظیفه داریم که مطالبات معلولان را به دستگاه ها منتقل کنیم انتظار داریم تمام دستگاه ها به ویژه شهرداری تهران وارد عمل شود و وظایف ذاتی خود را اعمال کند.
وی بابیان اینکه ما تنها در ساختمان های بزرگ و اماکن عمومی امکان تذکر و تقاضای مداخله دستگاه ها را داریم ،اضافه کرد:در مناسب سازی معابر خیلی کمبود وجود دارد و باید استانداری ها و شهرداری ها در این زمینه به ویژه در صدور جواز ساخت ها مداخله کنند.
هاشمی گفت: مناسب سازی منازل معلولان از پنج سال پیش در سازمان بهزیستی آغاز شده و امیدواریم شهرداری تهران نیز بر اساس گفته معاون حمل و نقل دراین عرصه فعال شود.

 

منبع: واحد مرکزی خبر