۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

ملی‌پوش معلول تیروکمان: هم سهمیه المپیک می‌خواهم و هم پارالمپیک

قهرمان بازی های پاراآسیایی اینچئون گفت: در ابتدا تمام هدفم را برای کسب سهمیه المپیک متمرکز خواهم کرد و سپس برای بدست آوردن سهمیه پارالمپیک خیز خواهم برداشت.

 

ابراهیم رنجبر پس از دعوت به اردوی تیم ملی تیروکمان افراد غیر معلول در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، اظهار کرد: من برای اولین بار نیست که به اردوی تیم ملی تیروکمان افراد غیر معلول دعوت می شوم. در سال ۲۰۰۹ نیز در رقابت های آسیایی هند در رشته ریکرو شرکت کردم و به مدال برنز دست یافتم. البته کار کنار افراد سالم به دلیل محدودیت هایی که داریم تا حدودی سخت است، اما خوشحالم از این که چنین فرصتی برای من فراهم شده تا در کنار افراد غیرمعلول به رقابت بپردازم.

 

وی افزود: تیر و کمان جزو رشته هایی است که از طرف فدراسیون جهانی هیچ ممنوعیتی برای حضور افراد معلول در رقابت های المپیک وجود ندارد و در حال حاضر نیز در دنیا اکثر معلولان بر حسب توانمندی و توانایی که از نظر قوای جسمانی دارند هم در المپیک و هم در پارالمپیک شرکت می کنند. هر چند کار سختی را پیش رو دارم، اما برای سایر افراد معلول ایجاد انگیزه می کنم و به آنها یادآوری می کنم که معلولیت، محدودیت نیست.

 

رنجبر خاطر نشان کرد: برای این که بتوانم پله های موفقیت را برای کسب سهمیه المپیک زودتر سپری کنم، نیاز به حمایت مسئولان ورزش دارم که امکانات لازم را در اختیار ما قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: بدون شک اگر بتوانیم در رقابت های آسیایی و جهانی که پیش از کسب سهمیه المپیک شرکت خواهم کرد، عملکرد موفقی داشته باشم و سهمیه المپیک را کسب کنم، هیچ مشکلی برای کسب سهمیه پارالمپیک نیز نخواهم داشت. البته روند کار در اردوهای افراد معلول به مراتب سخت تر از افراد سالم است و شاید زمان بیشتری را برای آماده سازی خود در تمرینات اختصاص دهم، اما به هر شکل حضور در اردوی افراد سالم سبب خواهد شد تا پله های ترقی و پیشرفت را زودتر طی کنم و علاوه بر المپیک در پارالمپیک نیز برای کشورم افتخارآفرین باشم.

 

قهرمان بازی های پاراآسیایی اینچئون در پایان گفت: در حال حاضر فضای ذهنی من تنها کسب سهمیه المپیک است، اگر بتوانم رکورد خوبی را ثبت کنم مسیر را برای تداوم موفقیت های بعدی نیز هموار خواهم کرد.

 

خبرگزاری ایسنا