معلولان ویلچر سوار در حکم عابر پیاده محسوب می‌شوند

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: در راستای حمایت از معلولان و جانبازان گران‌قدر و بر اساس اصلاحات آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی معلولان ویلچر سوار، عابر پیاده محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سرهنگ فضل‌الله شیری بیان کرد: برابر اصلاحات ایجادشده در جلسه اخیر هیئت‌وزیران و بنا بر پیشنهاد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، دربند ۱۸ ماده ۱ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، معلولان ویلچر سوار در چرخه حمل‌ونقل به‌عنوان عابر پیاده محسوب می‌شوند.

وی افزود: دربند ۱۸ ماده ۱ به‌صراحت عابر پیاده را شخصی غیر سوار که بدون استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری یا غیر موتوری حرکت می‌کند یا فردی که از صندلی چرخ‌دار (ویلچر) استفاده نموده و یا مبادرت به جابجایی کالسکه، چرخ‌دستی، جامه‌دان، سبدهای چرخ‌دار و مانند آن می‌کند، تعریف کرده است.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: یک‌بند تحت عنوان بند ۱۰۹ به ماده ۱ الحاق شده که طبق آن صندلی چرخ‌دار یا ویلچر را وسیله‌ای چرخ‌دار با ظرفیت یک نفر برای جابجایی فرد معلول، ناتوان و کم‌توان که دارای وسایل و تجهیزات کنترلی (ترمز) مناسب است و نیروی محرکه آن برقی و یا نیروی بدنی فرد معلول است تعریف می‌شود.

سرهنگ شیری افزود: بر اساس این اصلاحات معلولان ویلچر سوار در حکم عابر پیاده محسوب می‌شوند و در راستای حمایت از معلولان و جانبازان گران‌قدر اصلاحات مذکور انجام‌شده است.