۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

معلولان سرپرست خانوار از امکانات بازنشستگی و بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند

نمایشگاه خدمات توانبخشی معلولان و جانبازان

رئیس بهزیستی شهرستان آزادشهر گفت: صندوق درمان در این سازمان وجود دارد اما کفاف درمان نیست و باید تدابیری اندیشیده شود تا معلولان سرپرست خانوار از امکانات بازنشستگی و بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزا ی تسنیم از آزادشهر، محمد شایسته ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز توانبخشی روزانه جسمی حرکتی شهرستان آزادشهر با حضور معاون بهزیستی کشور اظهار داشت: با افتتاح این مرکز توانبخشی جسمی حرکتی روزانه، شهرستان ۴ مرکز توانبخشی دارد که یک مرکز توانبخشی شبانه‌روزی و بقیه روزانه است و در مجموع ظرفیت ۲۰۰ نفر خدمات به معلولان را داراست.

وی افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ معلول در شهرستان آزادشهر وجود دارد که یک‌هزار و ۱۵۰ نفر آنان جسمی و حرکتی هستند.

رئیس بهزیستی شهرستان آزادشهر گفت: امروز ۱۳ واحد مسکونی برای خانواده‌های بالای ۲ معلول افتتاح می‌شود که ۲۲۵ میلیون تومان از طرف بهزیستی که سهم هر خانوار ۱۷ میلیون تومان به صورت بلاعوض و به هر یک نیز تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد:  بالغ بر ۱۲ هزار نفر در شهرستان آزادشهر تحت پوشش بهزیستی هستند و هدف از افتتاح این مرکز، ارائه خدمات توانبخشی، کار درمانی، فیزیوتراپی و غیره، با ایجاد ۶ نفر اشتغالزایی است.

شایسته افزود: مشکل ما این است که بیش از ۳۴۸ خانوار تحت پوشش داریم و نیاز به اعتبار کمک هزینه برای نگهداری معلولین هستند.

وی اظهار داشت: صندوق درمان در این سازمان وجود دارد اما کفاف درمان نیست و باید تدابیری اندیشیده شود، تا معلولان سرپرست خانوار از امکانات بازنشستگی و بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان آزادشهر افزود: ۱۲ درصد جمعیت آزادشهر تحت پوشش بهزیستی هستند و نرخ معلولیت در آزادشهر ۲٫۴ درصد است که یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

شایسته با تاکید بر اینکه معلولیت، محرومیت نیست، اظهار کرد: دنیا عرصه امتحان الهی است و هر کس به نوعی به محک آزمایش خداوند کشیده می‌شود تا جوهر تابناک انسان نمایان شود، در این بینش، محدودیت‌های جسمانی را می‌توان با امید، قدرت اراده و تلاش بیشتر جبران کرد.