۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

معاون اموز توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایلنا: ۸۰۰ ویلچیر برقی به کمک سالمندان معلول کشور می‌آید/ یارانه بهزیستی سالمندان معلول قطع نمی‌شود

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۸۰۰ ویلچیر برقی به منظور کمک به سالمندان کشور خریداری شده که بزودی بین آنها توزیع خواهد شد.

«یحیی سخنگویی» با اشاره به اینکه اعتبارات تجهیزات پزشکی سالمندان معلول در سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان بوده است به خبرنگار ایلنا گفت: امسال ۳۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی کشور اختصاص یافته شده است که در مقایسه با سال گذشته این رقم ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توزیع ویلچیر برقی میان سالمندان معلول کشور تلاش داریم تا جامعه معلولان را به تکنولوژی مدرن مجهز کنیم.

سخنگوئی ادامه داد: این اعتبار در پنج‌ماهه نخست سال به شهرستان‌های کشور ابلاغ شده و تلاش داریم تا رضایت جامعه هدف را در این زمینه جلب کنیم.

وی تجهیزات پزشکی را شامل ویلچیر، عصا، سمعک، واکر، تشک مواج و…  ذکر کرد و افزود: این تجهیزات در اختیار سالمندان معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار خواهد گرفت.

سخنگویی همچنین آمار سالمندان کشور را ۲/۸ جمعیت کشور اعلام کرد و ادامه داد:مرکز آمار ایران شمار سالمندان کشور را کمتر از این میزان اعلام کرده است.

یارانه بهزیستی به سالمندان معلول قطع نمی‌شود

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین در خصوص مصوبه هیئت وزیران در مورد «حذف یارانه پرداختی سازمان بهزیستی کشور به سالمندان مستقر در مراکز غیردولتی روزانه، شبانه یا برخوردار از خدمات حمایتی و مراقبتی در منزل» اظهار داشت:  یارانه سالمندان معلولی که تحت پوشش بهزیستی هستند قطع نخواهد شد.

سخنگوئی ادامه داد: مطابق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان کشور دولت موظف به سرویس‌دهی به افراد بالای ۶۵ سال است که مشکل جسمی دارند و این مصوبه شامل حال سالمندان معلول نمی‌شود.

وی در خاتمه گفت: افرادی که وارد بخش توانبخشی سازمان بهزیستی می‌شوند، افرادی هستند که به نحوی دچار معلولیت و یا سالمندان معلول هستند.