۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

معافیت سربازی خانواده های دارای فرد معلول ۳۰ درصد افزایش یافته است

مشهد-معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:معافیت سربازی برای فرزندان ذکور خانواده های دارای فرد معلول در استان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر حمید رضا پوریوسف روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت:در اجرای ماده ۶ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، یکی از فرزندان خانواده های دارای فرد معلول از معافیت خدمت سربازی برخورد می شود

وی اظهار داشت:بر اساس این قانونی طی ۹ ماه گذشته از سالجاری ۷۷۳ نفر در خراسان رضوی از معافیت خدمت سربازی برخوردار شده اند.

وی افزود:این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است و خوشبختانه نشان از اجرای این ماده از قانون جامع حمایت از حقوق معلولان است.

پوریوسف گفت:اجرای مواد متعدد قانون جامع حمایت از معلولان به همکاری، همراهی و قانون مداری دستگاههای مختلف و مسوول در این زمینه بستگی دارد.

این مسوول اظهارداشت: معلولان هم بخشی از جامعه و آمار جمعیتی را تشکیل می دهند و از حقوقی بهره مند هستند و بعنوان یک انسان این حق را دارند که در توان و امکان حضور در جامعه را داشته باشند.

وی گفت: این تصور اشتباه که معلولان افراد ناتوان هستند در جامعه هنوز اصلاح نشده است اما باید همه مردم به این حقیقت آگاه شوند که معلولان صرفا افراد کم توان هستند و در اغلب موارد اگر در زمینه ای دچار کم توانی هستند، این خلاء را با تقویت سایر توانایی ها جبران می کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: معلولیت و کم توانی تنها نقص جسمی و ذهنی مادرزادی نیست بلکه هر فردی در هر سنی ممکن است دچار معلولیت شود لذا باید فضای جامعه را به گونه ای فراهم آوریم که معلولان براحتی بتوانند زندگی نمایند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۸۹ هزار معلول در خراسان رضوی شناسایی و به صورت مستمر و موقت تحت پوشش این اداره کل هستند و خدمات بهره مند می شوند