۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مراکز کاریابی و صندوق حمایت برای معلولان در کشور راه‌اندازی می‌شود

مراکز کاریابی و صندوق حمایت برای معلولان در کشور راه‌اندازی می‌شود

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: مهم‌ترین مسئله ما اشتغال معلولان است که در تلاش هستیم با کمک خیران و بهزیستی مراکز کاریابی را راه‌اندازی شود و از این فرصت استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، حسین نحوی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های بهزیستی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: بسیاری از معلولان در مناطق مختلف کشور فاقد مراکز تفریحی، بهداشتی، درمانی و غیره هستند و اماکن عمومی مناسبی برای معلولان و سالمندان وجود ندارد.

وی افزود: در سیاست‌های مقام معظم رهبری و چشم‌انداز ایشان ردپای خوبی از معلولان و سالمندان به چشم می‌خورد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: سیاست ما این است که معلول و سالمند در خانه بماند و خانواده‌ها را تقویت کنیم.

وی افزود: در برنامه ششم قوانین خوبی به تصویب رسیده که از جمله اجباری شدن مشاوره ژنتیک قبل ازدواج از سال آینده است تا از معلول‌زایی جدید جلوگیری کنیم.

نحوی نژاد بیان داشت: از سال آینده امیدواریم مستمری معلولان کمیته امداد و بهزیستی ۳ برابر خواهد شد و افراد پشت نوبت تا پایان برنامه ششم به چرخه مستمری‌بگیران افزوده می‌شوند.

وی ادامه داد: مرکز توانبخشی جسمی‌حرکتی شبانه‌روزی توان با مدیریت آقای تسبیحی نخستین مرکز توانبخشی جسمی، حرکتی استان است اما قطعا استاندارد مورد نظر ما را ندارد که با حمایت‌های مسئولان به این استاندارد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: ارائه امکانات و تجهیزات نیاز استان است و تقریبا به روز است و مهم‌ترین مسئله ما اشتغال است که درصددیم با کمک خیران و بهزیستی مراکز کاریابی را راه اندازی کرده و از این فرصت استفاده کنیم.

وی با اشاره به کمک نمایندگان مجلس افزود: لایحه بازنگری حقوق نیاز به آرای نمایندگان دارد تا با تشکیل صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی با دیدگاه تخصصی بتوانیم حمایت‌های لازم را از معلولان و کارفرمایان آنان انجام شود.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس هم در این  مراسم گفت: امروز مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان، مهدکودک خلاقیت با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، مرکز توانبخشی و مراقبتی جسمی‌ حرکتی شبانه‌روزی که برای نخستین بار در استان دایر می‌شود با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان با سرمایه‌گذاری شخصی افتتاح شد.

محمدرضا شهمرادی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ مرکز روزانه توانبخشی و ۴ مرکز شبانه‌روزی در شهرستان وجود دارد و بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ معلول در شهرستان داریم که با ۴۵ هزار معلول در سطح استان، استان ما رتبه ۸ در کشور از لحاظ وجود معلول را دارا است.

وی اظهار داشت: از تعداد ۶ هزار و ۹۰۰ معلول در شهرستان بالای ۲ هزار نفر معلولیت جسمی حرکتی دارند و یک‌ هزار و ۳۳۵ مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: به‌زودی دو مجتمع روستایی در حوزه شهرستان گنبدکاووس افتتاح خواهد شد.