۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

قلب شکسته را چگونه درمان کنیم؟

قلب شکسته را چگونه درمان کنیم؟

 

روانشناس دانشگاه کلمبیا معتقد است دردودل کردن با دوستان درباره شکست عاطفی بدترین نوع درمان قلب شکسته‌است،‌ به‌جای آن فرد باید مسکن مصرف کرده افکار منفی را کاهش دهد.براساس گزارش تلگراف، در گذشته تنها زمان بود که مرهم دل شکسته به شمار می‌رفت، اما دانشمندان امروزه باور دارند مصرف چند آسپیرین بهترین درمان برای قلب‌های شکسته است.
پروفسور واتر میشل از دانشگاه کلمبیا معتقد است درد روانی شکست عشقی مشابه دردی فیزیکی است و باید مشابه یک درد فیزیکی درمان شود. وی همچنین معتقد است صحبت کردن درباره این تجربه تلخ با دوستان تنها میزان افسردگی فرد را افزایش می‌دهد و توصیه می‌کند تا حد ممکن از فکر کردن به موضوعی که باعث اندوهگین شدن فرد می‌شود، جلوگیری به عمل آید.

به گفته وی، تجربه طرد‌شدگی در قالب درد فیزیکی تنها یک استعاره شاعرانه نیست، قلب شکسته و درد روحی خود را در قالب درد فیزیکی نمایش می‌دهند. زمانی که به تصویر فردی نگاه می‌کنید که قلبتان را شکسته، همان منطقه از مغز فعال می‌شود که در زمان سوختگی دست فعال خواهد‌شد.

میشل می‌گوید اگر در جواب دردودل‌های دوستتان به او بگویید دو آسپیرین بخور و فردا صبح به من زنگ بزن،‌ شاید کمی سنگدل به نظر بیایید، اما این‌درمان پایه‌ای علمی دارد. پژوهش‌های پیشین نیز نشان داده‌بودند که افرادی که دچار دل‌شکستگی می‌شوند، احساسی مشابه با درد فیزیکی را تجربه می‌کنند.

در این مطالعه جدید مصرف مسکن‌های بدون نسخه،‌ از قبیل آسپیرین یا ایبوپروفن نسبت به دارونماها در التیام دردهای عاطفی موفق‌تر عمل می‌کنند. همچنین میشل می‌گوید عاقلانه‌تر آن است که این تجربه به صورت مداوم تکرار و یاد‌آوری نشود و از دوردست به آن نگاه شود. در حقیقت تجربیات منفی تنها باید برای بررسی دلیل وقوع آنها بررسی شوند و به تدریج باید از آنها عبور کرد. به گفته میشل،‌ بازگویی و یاد‌آوری مداوم این تجربیات تنها حال روحی فرد را وخیم‌تر می‌کند و شدت افسردگی آنها را افزایش می‌دهد. از این رو حفظ فاصله با تجربه شکست به آنها امکان می‌دهد دیدگاهی عینی‌تر از وضعیت خود به دست آورند بدون اینکه درد آنها تشدید شود. تکنیک حفظ فاصله می‌تواند فشار خون فرد را که تحت استرس عاطفی بالا می‌رود پایین نگه دارد.

منبع : همشهرین آنلاین