۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در استان البرز رعایت نمی شود

سرپرست اداره کل بهزیستی استان البرز از اجرایی نشدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در این استان انتقاد کرد.

سید قباد وزیری با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج، اظهار داشت: در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، سه درصد ظرفیت استخدام در دستگاههای دولتی و غیردولتی باید به معلولان اختصاص یابد اما این مهم اجرایی نمی شود.

وی افزود: بخشی از عدم اجرایی نشدن این قانون به مسائل و مشکلات کلان اشتغال برمی گردد اما باید این مهم از سوی دستگاههایی که امکان استفاده از این قشر مظلوم جامعه را دارند بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به مسائل متعدد معلولان در زمینه های مختلف اجتماعی خاطرنشان کرد: تامین معاش خانواده از مسائل بسیار مهمی است که همواره این قشر را با نگرانی مواجه می کند بنابراین شایسته است مراکز دولتی و غیردولتی با استفاده از این افراد امکان زندگی سالم و بی دغدغه را برای این افراد مهیا کنند.

صندوق حمایت از حقوق معلولان به کارفرمایان کمک می کند

سرپرست اداره کل بهزیستی استان البرز درادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه کارفرمایان می توانند با همکاری اداره کل بهزیستی از خدمات صندوق حمایت از حقوق معلولان بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به واسطه صندوق حمایت از حقوق معلولان همکاری های مناسبی با کارفرمایان دارد که می تواند شرایط جذب معلولان در دستگاههای مختلف را فراهم کند.

وی افزود: این صندوق نیمی از حقوق و همچنین بیمه معلول را متقبل می شود بنابراین کارفرماها می توانند با به کارگیری افراد معلول علاوه بر مشارکت به منظور رفع معضل اشتغال این قشر در پرداخت حقوق و بیمه معلولان نیز با مشکلی مواجه نشوند.

وزیری تصریح کرد: این معضل به ویژه در میان روشندلان بسیار حادتر است که باید برای آن تدابیر اساسی اندیشیده شود.

بهره مندی کارفرمایان از وام های قرض الحسنه

سرپرست اداره کل بهزیستی استان البرز بهره مندی کارفرمایان از وام های کم بهره و قرض الحسنه را بخش دیگری از خدمات بهزیستی اعلام کرد و گفت: کارفرمایان با به کارگیری افراد معلول می توانند علاوه بر پرداخت نیمی از حقوق و بیمه معلول از وام های کم بهره و قرض الحسنه نیز برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: درسال های گذشته ۱۰۰ میلیون ریال وام به کارفرمایانی که نسبت به جذب و استخدام افراد معلول اقدام کرده بودند، پرداخت شد که این برنامه نیز در سال جاری اجرا می شود.

وزیری از مسئولان دستگاههای دولتی و غیردولتی همچنی کارفرمایان در بخشهای مختلف درخواست کرد با مراجعه به اداره بهزیستی شهرستان کرج واقع در پائین تر از بیمارستان شهید مدنی کرج اداره کل بهزیستی را در این زمینه یاری دهند.

منبع: خبرگزاری مهر