۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

فاطمه رخشانی

خانم دکتر فاطمه رخشانی، رئیس کمیته ورزش زنان کمیته پارالمپیک آسیا (APC )  در خصوص انتخابات این کمیته و اولین اقدامات صورت گرفته، توضیحاتی ارائه داد.

خانم رخشانی در اجلاس اخیر کمیته پارالمپیک آسیا که در شهر تاشکند برگزار شد، با اکثریت آرا اعضای کمیته ورزش زنان به سمت ریاست این کمیته منصوب شد.
وی درمورد انتخابات این کمیته گفت: کمیته ورزش زنان APC از کمیته های فرعی زیر مجموعه کمیته پارالمپیک آسیا است و از ماهها قبل از کشورهای عضو دعوت شده بود تا نفرات پیشنهادی خود را برای عضویت در این کمیته معرفی کنند که از ایران نیز بنده برای این امر معرفی شدم.
عضو هیات رئیسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در ادامه افزود: پس از ارسال رزومه ها و بررسی آنها، اعضای این کمیته از کشورهای ایران، ژاپن، کره جنوبی، پاکستان و امارات متحده انتخاب شدند و اولین جلسه این کمیته نیز در حاشیه اجلاس تاشکند برگزار شد و پس از بررسی آیین نامه و شرح وظایف اعضا، انتخابات برای رئیس و نایب رئیس انجام شد.
خانم رخشانی خاطر نشان کرد: علیرغم علاقه مندی زیاد نمایندگان امارات و پاکستان برای تصدی پست ریاست کمیته ورزش زنان، اینجانب با اکثریت آرا به سمت ریاست کمیته انتخاب شدم که این فرصت به وجود آمده برای ایران بسیار حائز اهمیت است.
رئیس کمیته ورزش زنان پارالمپیک آسیا تصریح کرد: دبیرخانه ی این کمیته در ایران تشکیل خواهد شد و در اولین گام، اقدام به طراحی پرسش نامه های جهت ارسال به کشورهای عضو APC نموده ایم که برای دریافت اطلاعات مربوط به ورزش زنان کشورهای عضو و ترسیم شمای کلی شرایط موجود بسیار مهم است، ضمن اینکه اولین جلسه کمیته ورزش زنان درتهران برگزار خواهد شد و برنامه ریزی های لازم در این خصوص در حال انجام است.
خانم دکتر رخشانی در مورد دریافت جایزه خانم نعمتی از دست رئیس کمیته پارالمپیک آسیا گفت: خانم زهرا نعمتی، اولین بانوی طلایی پارالمپیک و المپیک، به دلیل دریافت نشان ارزشمند ” اسپورت آکورد” و نیز نقشی که در توسعه ورزش پارالمپیک در ایران داشته است، مفتخر به دریافت نشان ورزشی ۲۰۱۳ کمیته پارالمپیک آسیا شد که اینجانب به نمایندگی از خانم نعمتی، این نشان را از آقای زینال ابوزرین، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا دریافت کردم.