۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

عملیاتی کردن یک کامپیوتر برای کاربران ویلچر برقی

عملیاتی کردن یک کامپیوتر با استفاده از جوی استیک ویلچر – گزینه ای است که می تواند برای کاربران ویلچر برقی کاربرد داشته باشد  .
در این سیستم ، کاربر با استفاده از یک صفحه کلید و سیستم ۲- انگشتی با کامپیوتر خود کار می کند . صفحه کلید مجهز به با یک پوشش است ( که شامل یک صفحه نازک از فلز یا پلاستیک است که در بالای آن قرار می گیرد ) و باعث می شود که کاربر بتواند آسانتر و به درستی به کلید ها ضربه بزند . جوی استیک ویلچر نیز طوری برنامه ریزی می شود که می تواند به عنوان یک موس نیز برای کامپیوتر عمل نماید .

 

شکل ۱- کاربر با کامپیوتر خود که دارای صفحه کلید و پوشش روی آن است ، و دکمه خارجی مخصوص " کلیک چپ " و جوی استیک ویلچر به عنوان موس ، کار می کند

مخصوص ” کلیک چپ ” و جوی استیک ویلچر به عنوان موس ، کار می کند .
کامپیوتر دارای یک دکمه کاربردی ماوس به نام دراگر ۳۲ است .(عکس ۳ را ببینید). همچنین کاربر دارای یک دکمه کاربردی خارجی برای اجرای چپ کلیک نیز می باشد.

کاربر در حال تایپ با استفاده از صفحه کلید و انگشت پوش ارتوتیک

برنامه کاربردی دکمه موس ، دراگر ۳۲

این سیستم ممکن است با استفاده از صفحه کلید روی صفحه نمایش نیز انجام شود .

ترجمه  و تنظیم از : مهندس عباس کاشی ( e mail :  ohealth2007@yahoo.com ) ؛  منبع مورد استفاده  ؛  سایت :  http://www.spinalistips.se – –  مقاله : Operating a computer – انتشار : انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران