۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

علوم پزشکی تنها نهادی که قانون استخدام معلولان را رعایت کرده است

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان دانشگاه علوم پزشکی تنها نهادی به شمار می‌رود که قانون استخدام سه درصد معلولان را رعایت کرده است.

فضل‌الله اتابک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده با اشاره به فعالیت‌ها و عملکرد بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بهزیستی از جمله نهادهای خدمات‌رسان کشور بوده که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای یاری و مددرسانی به افراد معلول و از کار افتاده جامعه و حتی در راه ماندگان تشکیل شده است.

وی افزود: گسترش خدمات‌رسانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان به حساب می‌آید.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان بهزیستی در سطح کلان قریب به ۱۵۰ فعالیت و ریز فعالیت داشته که همه در جهت خدمت‌رسانی به قشر آسیب‌پذیری از جامعه طراحی شده است.

اتابک  تصریح کرد: گسترش خدمات‌رسانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید از سوی مسئولان انجام شود.

وی افزود: کمک به این افراد باید در اولویت مسئولان قرار گیرد چرا که شعار دولت در راستای رفع محرومیت است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تعدادی از معلولان و از کار افتادگان پشت نوبت برای دریافت خدمات هستند گفت: با توجه به کمبود منابع مالی توانایی تحت پوشش قرار دادن همه افراد وجود نداشته به‌همین منظور سعی بر آن است در دوره زمانی مختلف آن‌ها را تحت حمایت قرار دهیم.

اتابک یادآور شد: تا قبل از تحت پوشش قرار دادن تنها با کمک‌های موردی و درمانی سعی می‌کنیم گوشه‌ای از آن را جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال درصد معلولیت برای تحت پوشش قرار گرفتن ۶۶ درصد خواهد بود.

*قانون استخدام سه درصدی معلولان در ادارات رعایت شود

اتابک در ادامه به بحث اشتغال و استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: امروزه امر اشتغال و معضل بیکاری معلولان از جمله دغدغه‌های اصلی سازمان است.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این سازمان با طراحی برنامه‌های مختلف سعی در حمایت و ساماندهی قشر معلول جامعه دارد.

این مسئول حمایتی در کهگیلویه‌ و بویر‌احمد با بیان این‌که قانون استخدام سه درصدی معلولان در ادارات باید رعایت شود، افزود: تاکنون تنها دانشگاه علوم پزشکی این قانون را اجرا کرده است.

اتابک تصریح کرد: سازمان بهزیستی مهم‌ترین برنامه خود را بر پیشگیری از معلولیت‌ها قبل از تولد قرار داده است.

وی افزود: بهزیستی یار و همراهی مددجویان خود از بدو تولد تا پایان عمر بوده به گونه‌ای که بعد از تولد انسان برای سنجش بیناییی، شنوایی، گفتاری معاینات مختلف خود را انجام و در جهت جلوگیری از این معلولیت‌ها تلاش را دو چندان می‌کند.