۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

عدم صدور پایان کار ساختمان‌های فاقد مناسب‌سازی

در کمیته مناسب‌سازی محیط‌های شهری ویژه معلولان عدم صدور پایان کار برای ساختمان‌های دولتی و عمومی که مبحث مناسب‌سازی را رعایت نکرده‌اند، تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد کامیاب معاون عمرانی استاندار کرمان بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته مناسب‌سازی محیط‌های شهری و اماکن عمومی ویژه با اشاره با مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به ویژه ماده دو این قانون اظهار داشت: قانون فصل‌الخطاب عمل همه مدیران است و باید به دقت به آن عمل شود.

وی افزود: امر مناسب‌سازی محیط‌های شهری و اماکن عمومی برای آسان‌سازی حضور معلولان و جانبازان، امری پیچیده و ناممکن نیست که نتوان به آن عمل کرد.
کامیاب تصریح کرد: اگر شهرداری‌ها، مدیران اجرایی، ناظران و همه مرتبطان امور ساخت و سازهای شهری و ساختمان‌های عمومی در زمان ساخت و سازهای خود به ماده دو قانون جامع حمایت از حقوق معلولان توجه کنند، مشکل تردد و حضور معلولان در جامعه رفع می‌شود و ایجاد شهر بدون مانع تحقق می‌یابد.

وی ابراز داشت: در زمینه ساختمان‌های عمومی که در گذشته ساخته شده‌اند، مدیران دستگاه‌ها می‌توانند با استفاده از اعتبارات تعمیری خود و با بروز خلاقیت، حداقل مناسب‌سازی ممکن را برای رفع مشکل این گروه از جامعه انجام دهند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان به ارائه گزارشی از روند مناسب‌سازی اماکن عمومی و شهری در کرمان و شهرستان‌ها پرداخت و ابراز داشت: بهزیستی به عنوان ناظر حسن اجرای این قانون از تمام ابزار قانونی خود استفاده می‌کند تا فضای مناسب برای استفاده آسان معلولان از امکانات و تأسیسات عمومی فراهم شود.

رضا عباسی با قدردانی از پشتیبانی‌های همه‌جانبه استانداری کرمان به دلیل توجه ویژه به امر مناسب‌سازی ویژه معلولان و اهتمام ایشان به اجرای حداکثری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به ویژه ماده دو این قانون بیان داشت: توجه جدی و مشارکت حداکثری دیگر دستگاه‌های عضو در این زمینه لازم و ضروری است.
به گزارش فارس، جلسه کمیته مناسب‌سازی محیط‌های شهری و اماکن عمومی ویژه معلولان با حضور اعضا در محل دفتر معاون عمرانی استانداری کرمان برگزار شد.
در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی بهتر اجرا شدن ماده دو قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مقرر شد تا ماده دو قانون حمایت از حقوق معلولان یک بار دیگر از سوی معاونت عمرانی استانداری به تمام دستگاه‌های اجرایی استان کرمان ابلاغ شود.
همچنین مقرر شد تا در جلسه مهرماه کمیته مناسب‌سازی استان، گزارش کامل از سوی اداره کل بهزیستی کرمان در دو بخش با موضوع دستگاه‌هایی که ماده دو قانون را اجرا کرده‌ و دستگاه‌هایی که اجرا نکرده‌اند، ارائه شود.
شهرداری‌ها نیز موظف شدند تا در زمان تهیه طرح‌های تفصیلی شهرها دستورالعمل‌های مناسب‌سازی محیط‌های شهری را مد نظر قرار دهند. همچنین طی مکاتبه‌ای از سوی معاونت عمرانی استانداری به شهرداری‌های سراسر استان بر عدم صدور پایان کار برای ساختمان‌های دولتی و عمومی که مبحث مناسب‌سازی را رعایت نکرده‌اند، تاکید شد.