۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

طرح‌های اشتغال پایدار معلولان در خدابنده اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خدابنده، عصمت نصیری چهارشنبه شب در نشست با مسئولان استانی و شهرستانی به منظور بررسی مشکلات معلولان خدابنده در زمینه اشتغال اظهار داشت: معلولیت و ناتوانی محدودیت نیست افراد معلول نیز مانند افراد عادی حق اشتغال دارند.
وی ضمن تاکید بر حرکت در مسیر عملی شعار سال ۹۵ مبنی بر “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” تصریح کرد: معلولان در عرصه‌های شغلی حتی می‌توانند از افراد عادی موفق‌تر عمل کنند در نتیجه ضروری است به اشتغال این قشر نیز توجه جدی شود.
رئیس بهزیستی خدابنده با بیان اینکه نگهداری از معلولان سخت ولی مهم است و جایگاه ویژه ای دارد، گفت: هزینه در بخش اشتغال هزینه نیست بلکه سرمایه است و علاقه زیادی داریم که در زمینه اشتغال پایدار معلولان تلاش کنیم.
راحله میرزائی، معاون فرماندار خدابنده نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: امروزه مشکل اصلی جامعه ما اشتغال است، همه مسئولان تلاش می‌کنند که امکان اشتغال را برای همه مهیا کنند، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند “امروزه اشتغال یک مسئله مهم و اساسی است و اگر یک برنامه ریزی خوب و کار آمد داشته باشد به تدریج مشکلات حل می شود”.
وی اشتغال را زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و افزود: برای توسعه اشتغال خرد و پایدار در روستاها با حمایت صندوق کارآفرینی امید یک تیم کارشناسی قوی در شهرستان خدابنده که مناطق را بررسی و برنامه‌ریزی خوبی کرده‌اند.
معاون فرماندار خدابنده با بیان اینکه اشتغال خرد برای روستاییان مورد حمایت دولت است، گفت: یک سوم تعاونی‌های استان را در شهرستان خدابنده داریم به طوری که از یک هزار و ۲۳۰ تعاونی ۸۵۰ تعاونی فعال در خدابنده وجود دارد.
نعمت ملکی، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: شهرستان خدابنده بعد از استان زنجان از نظر اشتغال دومین جایگاه را دارد.
وی با بیان اینکه معلولیت محرومیت نیست و جامعه نمی‌تواند معلولان را محروم کند، ابراز کرد: سازمان بهزیستی مشوقهای حمایتی دارد و کارفرمایی که از مددجویان بهزیستی استفاده کنند پنج سال بیمه سهم کارفرما را واریز می‌کند.
ملکی در مورد خرید محصولات و تولیدات معلولان و حمایتهای بهزیستی در این زمینه بیان کرد: فروش صنایع دستی و تولیدی مددجویان اگر با کیفیت باشند از سوی بهزیستی انجام می‌گیرد.