۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

صندوق اشتغال نیازمندان و معلولان چی هست؟ کجاست؟

در یکی از بندهای لایحه بودجه ۹۰، به تخصیص بودجه​های توانمند سازی معلولان به صندوقی به این نام اشاره شده بود، که نمایندگان در اصل چنین صندوقی ایجاد تشکیک کردند.

محمدکاظم دلخوش نماینده صومعه​سرا با اشاره به اینکه ۷ سال است که چنین صندوقی باید مشترکا از سوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی تشکیل شود، گفت: ما هر سال در قوانین بودجه سنواتی ۱۰ درصد بودجه کمیته امداد را برای توانمندسازی معلولان تخصیص می​دهیم ولی تا وقتی چنین صندوقی تشکیل نشود،مشخص نیست که این بودجه صرف این کار میشود یا نه؟

مهرداد لاهوتی نماینده لنگررود در تذکری گفت که چنین صندوقی تشکیل شده است اما دلخوش به وی یادآور شد که صندوق مد نظر وی اساسا در کمیته امداد وجود داشته است و صندوق مشترکی یا همکاری سازمان بهزیستس نیست.

مجموعه این مذاکرات سبب شد که لاریجانی از نماینده دولت بپرسد که واقعا چنین صندوقی وجود دارد یا نه؟ ووقتی پاسخ شنید که قرار است تشکیل شود، پرسید: چرا باید برای تخصیص این بودجه چنین شرطی قائل شویم؟ این بودجه را به خود کمیته امداد بدهیم تا از هز طریق که خودش می​خواهد هزینه کند.

به گفته وی، هزینه بودجه​ای از سوی یک صندوق این الزام را می​آورد که اساسنامه چنین صندوقی یا در مجلس تصویب شود و یا در دولت مصوب گردد. به این ترتیب باز هم هزینه آن دچار مشکل خواهد شد.

نهایتا عنوان این صندوق از لایحه بودجه ۹۰ حذف شد. بر اساس این مصوبه کمیته امداد وسازمان بهزیستی با هماهنگی و موافقت دولت از محل منابعی که به علت توانمند شدن کسانی که از تحت پوشش خارج می​شوند، به ایجاد اشتغال بپردازند.

منبع: خبرآنلاین