۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

شهری برای همه» وضعیت شهرهای معلول را بررسی می‌کند

«شهری برای همه» وضعیت شهرهای معلول را بررسی می‌کند

 

قسمت دوم مجموعه مستند «شهری برای همه» به‌ضرورت مناسب‌سازی مبلمان شهری و ارتباط آن با حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی می‌پردازد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، فاطمه صارمی گفت: در دومین قسمت از مجموعه مستند «شهری برای همه» موانع مختلف شهری برای معلولان از موانع شهری گرفته تا موانع فرهنگی و اندیشه موردبررسی قرار می‌گیرد.
کارگردان شهری برای همه افزود: در این قسمت لیلا بهبود روانشناس دارای معلولیت، از «شهر معلول» و محدودیت‌هایی که برای معلولان به دنبال دارد، می‌گوید.
وی تصریح کرد: خانم بهبود معتقد است که وقتی وارد اجتماع می‌شود احساس ناتوانی می‌کند و درواقع فضای شهری معلولیت را به او را تحمیل می‌کند، او در این برنامه از تجربه‌های شخصی‌اش در دوران تحصیل و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه شده صحبت خواهد کرد.
مستند «شهری برای همه» پنجشنبه‌ها به نویسندگی و کارگردانی فاطمه صارمی و تهیه‌کنندگی وحید مهدی زاده روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.
این مجموعه مستند در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای با مشارکت دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور و شبکه مستند سیما تولیدشده و به بررسی مشکلات و معضلات بافت شهری، ساختمان‌ها و فضاهای عمومی، سیستم حمل‌ونقل و شبکه پیاده شهری می‌پردازد.
از عوامل این مجموعه مستند می‌توان به تصویربرداران ایران: مصطفی فریدونی، عباس عباسی، تصویربرداران کشورهای خارجی: علی بشارت،علیرضا صارمی، تدوینگران: حامد مسعودی، حمیدرضا مسعودی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: علی باروتی، گوینده: سینا ییلاق بیگی،عکاس: احسان نقابت و مدیر تولید: فرشته جوادی اشاره کرد.