۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

شناخت استعدادهای جوان مهمترین برنامه برای بانوان معلول است

نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولین:
شناخت استعدادهای جوان مهمترین برنامه برای بانوان معلول است
تهران- نایب رییس بانوان فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین گفت: جوان گرایی و شناخت استعدادهای جدید، مهمترین برنامه سال آینده برای بانوان جانباز و معلول است. 
  
 
‘بتول مشرف جوادی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جوان گرایی در سالهای قبل مورد توجه بوده است اما این برنامه به منظور تقویت پشتوانه های ورزشی بانوان جانباز و معلول با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: سال ۸۹ برای بانوان جانباز و معلول سال پرکار و پرثمری بود و سال آینده روند کاری امسال با تاکید بر توسعه ورزشهای همگانی و جوان گرایی ادامه می یابد.
نایب رییس بانوان فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین گفت: بانوان جانباز و معلول امسال برای نخستین بار به مسابقات پارا آسیایی گوانگجو اعزام شدند و توانستند ۱۴مدال شامل دو طلا، سه نقره و ۹ برنز کسب کنند.
مشرف جوادی افزود: همچنین بانوان جانباز و معلول در سال ۸۹ به پنج مسابقه جهانی برون مرزی اعزام شدند که ره آورد این سفرها کسب ۱۹ مدال رنگارنگ بود.
وی ادامه داد: بانوان جانباز و معلول با کسب ۳۳ مدال در مسابقات پاراآسیایی و جهانی در سال ۸۹ عملکرد بسیار خوبی داشتند و ارزیابی سازمان تربیت بدنی نیز مطلوب بودن عملکرد بانوان را نشان می دهد.
نایب رییس بانوان فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین در خصوص جایگاه بانوان جانباز و معلول کشورمان در آسیا، گفت: بیشترین رقبای جهانی ما کشورهای آسیایی چون چین، ژاپن و کره هستند و با توجه به اینکه بانوان جانباز و معلول ایرانی به علت حفظ ارزشهای اسلامی در بسیاری از رشته ها امکان حضور در مسابقات بین المللی را ندارند، جایگاه نسبتا خوبی در آسیا دارند.
مشرف جوادی افزود: اعضای کمیته پارالمپیک آسیا نیز رضایتمندی و دید بسیار خوبی نسبت به بانوان جانباز و معلول ایرانی دارند و معتقدند ایران باید به عنوان الگو مطرح شود.
وی شرکت در مسابقات مختلف به منظور کسب سهمیه پاراالمپیک لندن را از برنامه های سال آینده برای بانوان جانباز و معلول عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در فدراسیون به ورزش بانوان توجه ویژه ای می شود و نگاه جنسیتی برای اعزامها اعمال نمی شود.
وی ابراز امیدواری کرد: رشته های بیشتری برای بانوان در لیست اعزام به پاراالپمیک لندن قرار گیرد تا با اعزام نفرات بیشتر، شانس بانوان جانباز و معلول برای کسب سهمیه پار المپیک لندن افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا