۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

شادروان دکتر فاطمه میرفتاح از سوی کمیته پارالمپیک آسیا (APC) برنده نشان آسیا شد.

mirfatah
به دلیل خدمات ارزشمند در سالیان متمادی؛
میرفتاح برنده نشان پارالمپیک آسیا شد

شادروان دکتر فاطمه میرفتاح از سوی کمیته پارالمپیک آسیا (APC) برنده نشان آسیا شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نشان آسیا به فردی اهدا می‌شود که خدمات وی در راستای اهداف کمیته پارالمپیک آسیا بوده باشد و شایستگی های بسیاری را در حوزه ورزش معلولان کسب کرده باشد یا طی سالیان متمادی خدمات ارزشمندی در کمیته پارالمپیک آسیا انجام داده باشد.
بر اساس معرفی و حمایت صورت گرفته از سوی کمیته ملی پارالمپیک ایران از شادروان فاطمه میرفتاح در کمیته پارالمپیک آسیا (APC) و بر طبق خط مشی این کمیته، هیئت رئیسه رای به انتخاب خانم میرفتاح از ایران داده است.

فاطمه میرفتاح، چهره آشنای معلولان و جانبازان نخاعی، در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد و در رشته تربیت بدنی تحصیلات خود را ادامه داد و تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل به آمریکا برود و در تگزاس موفق شد مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته تربیت‌بدنی دریافت کند. وی در سال ۱۳۵۷ در آمریکا بر اثر سانحه رانندگی، دچار معلولیت و آسیب دیدگی نخاعی شد و بعد از مدتی وارد دانشگاه تربیت معلم شد و در رشته تربیت بدنی به تدریس پرداخت و در همین زمان فاطمه میر فتاح به تأسیس یک سازمان مردم نهاد در امور معلولین آسیب دیده نخاعی همت گماشت و توانست به کمک شمار دیگری از فعالان در امور معلولین در سال ۱۳۷۹ «انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران» را تأسیس کند.

او در زمان جنگ تحمیلی نیز با حضور در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های جانبازان بر بالین جانبازانی که به تازگی از ناحیه نخاع، مصدوم شده بودند حاضر ‌شد و با آموزش‌ها و اظهار نظرهای خود برای تسریع در درمان جانبازان و رسیدن آنان به آمادگی حضور مجدد در جامعه تلاش ‌کرد.

ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای تئوری و عملی در زمینه ورزش‌های معلولین موجب شد که امور ورزشی معلولان و جانبازان به صورت نظام‌مند تدوین و ترغیب شود و با پیگیری‌های سرسختانه او ورزش معلولین به عنوان یک واحد درسی در رشته تربیت بدنی در همه مراکز آموزشی تصویب شد و همکاری مستمر با فدراسیون ورزش‌های جانبازان معلولان و کمیته ملی پارالمپیک، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای مختلف به منظور ارائه راهکارهای جدید و ثمربخش در اداره امور معلولان، پایه‌گذاری ورزش بانوان معلول، ایجاد گروه تحقیق و انتشار ده‌ها کتاب، مجله و هفته نامه و کمک به حضور زنان ورزشکار معلول در پارالمپیک از جمله مهمترین اقدامات این بانوی سخت‌کوش بود و در پایان بانوی امیدواری‌ها بعد از ۶۴ سال زندگی با عزت و افتخارآمیز ۲۲ خرداد ۸۹ دارفانی را وداع گفت.

این نشان در زمان برگزاری جلسه مجمع عمومی در شهر تایلند در آذرماه سال جاری به نماینده کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران اهدا خواهد شد.
منبع : خبرگزاری برنا