۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

سیستم حمل و نقل عمومی فردوس برای استفاده معلولان و سالمندان مشکل دارد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس گفت: سیستم حمل و نقل عمومی و ایستگاههای اتوبوس برای استفاده معلولان و سالمندان مشکل دارد و کاری در این زمینه انجام نشده است.

مناسب سازی

حسن خادم در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در فردوس اظهار داشت: با این وجود هنوز نقایص زیادی در این بخش وجود دارد که برخی بانکها، ساختمان‌های دو طبقه اداری، سیستم حمل و نقل عمومی و برخی داروخانه‌ها از جمله مهمترین مواردی است که مناسب سازی در آنها انجام نشده است.

وی در بخش بانکها بطور مشخص به دو بانک صادرات و ملت اشاره کرد و افزود: متاسفانه این دو بانک علیرغم تذکرات و پیگیریهای لازم هیچگونه اقدامی برای مناسب سازی انجام نداده اند و حتی امکان استفاده سالمندان و معلولان از دستگاه خود پرداز بانک ملت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: داروخانه ها و مطب شخصی پزشکان از جمله مکانهایی است که معمولا” سالمندان، معلولان و جانبازان بیشتر در آنها تردد دارند و اکثر این مکانها در شهرستان مناسب سازی نشده و لازم است نظام پزشکی با استفاده از ابزارهای قانونی در این زمینه اقدام کند.

خادم از نبود بالابر یا آسانسور در ساختمان‌های دو طبقه اداری شهرستان نیز انتقاد کرد و افزود: بیشتر مراکز آموزش عالی شهرستان مناسب سازی نشده و به عنوان مثال بخش اداری دانشگاه آزاد اسلامی برای مراجعه افراد سالمند و معلول مشکل دارد.

وی با اشاره به استفاده روزانه سالمندان و معلولان از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر فردوس گفت: سیستم حمل و نقل عمومی  و ایستگاههای اتوبوس برای استفاده این عزیزان مشکل دارد و کاری در این زمینه انجام نشده است.

وی اختلاف ارتفاع بین ایستگاه های اتوبوس و خیابان و نبود جایگاه ویلچر را از مشکلاتی برشمرد که باید مناسب سازی شود.

خادم خاطرنشان کرد: خیابان امام خمینی باغشهر اسلامیه و چند خیابان اصلی این شهر نیز برای استفاده سالمندان و معلولان مشکلات زیادی دارد که اختلاف ارتفاع ایستگاهها با خیابان و خاکی بودن پیاده روها از جمله این مشکلات است.

رئیس اداره بهزیستی تاکیدکرد: بر اساس قانون نظام مهندسی و شهرداریها، باید هرگونه ساخت و سازی اماکن عمومی و تجاری با رعایت استاندارهای مناسب سازی انجام شود.

وی از همکاری فرمانداری و شهرداری فردوس در پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به مناسب سازی محیط شهری قدردانی کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس از مناسب سازی ۷۵ درصد ابنیه شهری و ادارات فردوس برای سالمندان و معلولان خبر داد.