۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

سامانه‌ اماکن مناسب سازی شده برای معلولان رونمایی می‌شود

 اماکن مناسب سازی شده برای معلولانرئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رونمایی سامانه‌ اماکن مناسب‌سازی شده برای معلولان طی دو هفته آینده خبر داد.

زهرا احمدی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این خبر گفت: در حال آماده‌سازی سامانه‌ای هستیم تا معلولان و افرادی که مشکل حرکتی دارند، بتوانند به راحتی از امکانات مقصد سفر باخبر شوند.

وی اظهار کرد: در این سامانه افراد بعد از تعیین مقصد سفر خود، می‌توانند در مورد قابلیت زیربناهای اماکن گردشگری هر یک از استان‌های کشور  اطلاعات کسب کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هر فردی با هر شرایط جسمانی باید بتواند از ظرفیت‌های گردشگری کشور استفاده کند، گفت: استفاده از این گونه ظرفیت‌ها، جزو حداقل حقوق شهروندی محسوب می‌شود که همه حق داشتن آن را دارد و طبق شعار جهانی گردشگری برای همه است.

احمدی پور توجه به استانداردهای جهانی در اماکن گردشگری را از ضروریات دانست و افزود: در ارائه تسهیلات سرمایه گذاری و مصوبات، به استاندارهای هتل‌سازی و نیز همه زیرساخت‌های گردشگری متناسب با وضعیت کهنسالان، معلولان و افراد با شرایط خاص توجه می‌شود تا قابلیت دسترسی آسان این گونه اماکن برای آنان فراهم شود.