۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

ساماندهی مسیر تردد معلولان در شهرستان دیر

ساماندهی مسیر تردد معلولان در شهرستان دیربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمزه اعتماد در جلسه مناسب سازی محیط برای تردد معلولان و جانبازان افزود: یکی از وظایف مهم دستگاه ها و اماکن دولتی، ساماندهی محیط مناسب برای آمد و شد معلولان و جانبازان است. باید با انجام اقدامات مناسب طوری عمل شود تا معلولان در انجام امور روزمره با مشکل روبرو نشوند.
فرماندار دیر گفت: برخی از خیابان ها شهر دیر برای آمد وشد معلولان و افراد سالمند مشکل ساز شده است که باید هر چه زودتر برطرف شود.
وی در رابطه با تکریم از سالمندان اظهارداشت: سالمندان سرمایه ارزشمند امروز جامعه محسوب می شوند که باید از تجارب آنان بهره گرفت. شهرداری ها و دستگاههای اجرایی نسبت به ایجاد امکانات و شرایط رفاهی سالمندان در ساخت و سازها و مناسب سازی مکان های عمومی در راستای آمد و شد آسان سالمندان اهتمام داشته باشند.
محمد کرمی، رئیس اداره بهزیستی دیر نیز گفت: ۹۵۰ معلول جسمی حرکتی، نابینا، کم بینا و ذهنی در این شهرستان از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند. با وجود تذکر لازم هنوز برخی از فروشگاهها محیط برای تردد معلولان و سالمندان فراهم نکرده اند که از دغدغه مهم معلولان است.
وی در رابطه با نبود مرکز سالمندان در شهرستان دیر افزود: با گذشت زمان و افزایش سن افراد، سالمندان نیاز به مراقبت ویژه در همه زمینه ها دارند.
نماینده معلولان شهرستان دیر گفت: یکی از مشکلات دانشجویان معلول نبود مناسب سازی فضای دانشگاههاست.
علی امیری افزود: نصب نرده های آهنی روی کانال های آب در خیابان ها تردد ولیچر معلولان را با مشکل روبرو کرده است که شهرداری باید آن ها را ترمیم کند.