۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

زهرا نعمتی :هیچوقت فکر نمی‌کردم بهترین ورزشکار سال شوم/ این افتخار را هدیه‌ای از طرف خداوند می‌دانم

بانوی طلایی پارالمپیک در تیروکمان گفت:‌ هیچوقت فکر نمی‌کردم به عنوان بهترین ورزشکار انتخاب شوم و این را یک هدیه از طرف خداوند می‌دانم.

زهرا نعمتی در نشست خبری خود گفت:‌ خوشحالم که به عنوان زن ایرانی چنین افتخاری را برای کشورم به دست آوردم. آرزوی هر ورزشکاری است که بتواند این افتخار را کسب کند، این افتخار باعث می‌شود که چشم جهان نه تنها از من بلکه از بانوان ایران برداشته نشود. در این مراسم به عنوان نماینده جهانی پارالمپیک به همراه شخص دیگری از مکزیک کاندید بودیم که خوشبختانه شانس یار ما بود و جایزه نهایی را دریافت کردیم.

نعمتی با اشاره کوتاهی به بنیاد اکسپورت آکورد عنوان کرد:‌ مقر این بنیاد در سوئیس است که ۹۱ عضو دائم از رؤسای جهانی دارد و با توجه به نقش حمایتی از اهمیت خاصی برخوردار است. این بنیاد هرساله به یک نفر در رشته انفرادی و ۳ نفر در رشته تیمی جایزه اهدا می‌دهد. در مراسم اهدای جایزه رؤسای فدراسیون‌های جهانی و رئیس کمیته بین‌المللی المپیک هم حضور داشتند. این جایزه یک تندیس بود که در واقع می‌توان گفت یک اسکار ورزشی است.

بانوی طلایی ایران در رشته تیر و کمان درباره معیار انتخاب بهترین ورزشکار، اظهار داشت:‌ کسانی که در زمینه ورزش کار بخصوصی انجام داده باشند و تأثیر زیادی در جامعه داشته باشند، انتخاب می‌شوند.

وی در پاسخ به سؤال فارس، مبنی بر اینکه آیا روزی که دچار حادثه شدید فکر می‌کردید به چنین جایگاهی برسید، گفت: بالاترین حدی که انتظار داشتم، طلای پارالمپیک بود، هیچوقت فکر نمی‌کردم بهترین ورزشکار سال باشم این را یک هدیه از طرف خداوند می‌دانم.

نعمتی در ادامه به مدال‌هایش اشاره کرد و گفت: ۶ سال است که در تیراندازی با کمان کار می‌کنم، پس از ۶ ماه اول به تیم ملی دعوت شدم و رکوردهای خوبی به ثمر رساندم. مدال برنز انفرادی و نقره تیمی آسیایی را کسب کردم، در هند برنز تیمی را به دست آوردم، در سال ۲۰۱۰ به پارالمپیک پیوستم، مدال طلای انفرادی و نقره تیمی در مسابقات جهانی چک، برنز گوآنگجو، مدال طلای میکس تیمی با قهرمانی ایتالیا، مدال طلای انفرادی و برنز میکس تیمی در مسابقات جهانی ۲۰۱۲ و طلای انفرادی لندن از مدال‌هایم است.

بانوی تیرانداز کشورمان در پاسخ به این سؤال که پس از کسب این افتخار باید نگاه به جانبازان و معلولان به چه صورت باشد، اظهار داشت: تا حد زیادی اعتماد مسئولان را جلب کردیم تا همین جا تا حد زیادی ممنون کمیته پارالمپیک هستم، اگر این حمایت‌ها نبود، چنین افتخاری کسب نمی‌شد خواهش من این است که بخش خصوصی هم برای حمایت بیایند چرا که خانم‌ها نشان دادند، بهترین هستند. بنابراین نباید فقط به مردان توجه شود. اسپانسرها بیشتر حمایت کنند، چرا که بالا بردن نام ایران اثربخشی زیادی خواهد داشت.

* بعد از طلای پارالمپیک کارم سخت‌تر شد

نعمتی در ادامه درباره تکرار موفقیت‌هایش خاطرنشان کرد:‌ بعد از طلای پارالمپیک لندن کارم سخت‌تر شد. این سختی نه تنها بر دوش من بلکه بر دوش مسئولان هم هست. همه تلاشم را می‌کنم تا باز هم افتخار‌آفرینی کنم. حمایت بیشتری از مسئولان انتظار داریم، سعی می‌کنم درگیر حاشیه نباشم و رکوردهای بهتری به دست آورم.

وی افزود: برای مسابقات پارآسیایی و آسیایی همه تلاشم را می‌کنم. از سوی فدراسیون تیر و کمان به من پیشنهاد شده اما بعد از لندن تمریناتم کمتر شده این هدف را برای خودم تعیین کردم تا در مسابقات آسیایی و پارالمپیک نقش مفیدی داشته باشم.

ورزشکار تیراندازی با کمان ایران در ادامه با بیان این که ناامیدی در ورزش بانوان جایگاهی ندارد، تصریح کرد: با این حرکت ثابت شد ناامیدی در ورزش بانوان نیست و نخواهد بود. بانوان ایرانی وقتی با حجاب در میادین حاضر شوند از دید کسی پنهان نمی‌مانند، همیشه تلاش مضاعف و روحیه بالا بیشترین جواب را می‌دهد.

نعمتی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید مهمترین مطلب سخنرانی‌تان در روسیه چه بود، گفت: خوشحال بودم به عنوان یک زن ایرانی در این مراسم حاضر شدم. از زندگیم و مردم ایران یاد گرفتم ناامیدی در بین مردم ایران جایی ندارد.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا اسپانسر شخصی دارید، یادآور شد: متاسفانه هنوز موفق به جذب اسپانسر شخصی نشده‌ام و در رشته تیر و کمان هزینه تجهیزات بالاست و با توجه به تحریم‌ها، واردات بسیار سخت شده و قیمت‌ها بالاست، امیدوارم بتوانم اسپانسر خوبی پیدا کنم.

نعمتی این افتخار را به مادران شهدا تقدیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری فارس