۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

روش درآوردن ژاکت ازبدن ویژه افراد تتراپلژی

استفاده ازاین روش برای کسانی همچون افراد تتراپلژی که از نظر عملکرد دستها با مشکل مواجه هستند و سایر افراد دارای معلولیت های شدید ، مناسب و مفید است .

برای بکارگیری این روش ، افراد ناتوان باید از یک ژاکت مناسب سازی شده استفاده کنند و در واقع با داشتن این ژاکت فرد می تواند با استقلال کامل از آن استفاده نماید .

در این روش فرد زیپ ژاکت را باز می کند، ویلچر خود را درنزدیکی دستگیره درب اتاق مستقر می کند ، بطوری که بتواند حلقه کلیدی که در پایین آستین ژاکت کارگذاشته شده را به دستگیره درب قلاب کند .

بعد از قلاب کردن کامل حلقه به دستگیره در، فرد باید دست خود را عقب کشیده و از داخل آستین خارج نماید . بعد از خارج کردن کامل دست ،  حلقه کلید را از دستگیره خارج نموده و همین فرایند را برای دست دیگرنیزانجام می دهد .

به منظور تسهیل در اجرای این روش و داشتن استقلال کامل ، بهتر است که آستین های ژاکت خیلی تنگ نباشند ، ضمن اینکه یک آستری از جنس پارچه لیز (نایلونی ) در قمسمت آستین ژاکت دوخته شود .

 

ترجمه  و تنظیم از : مهندس عباس کاشی ( e mail :  ohealth2007@yahoo.com )  ؛  منبع مورد استفاده  ؛  سایت :  http://www.spinalistips.se – –  مقاله :  Removing an outer jacket – انتشار: انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران