۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

روشی وجود دارد تا وقتی که بیماران دچار ضایعه نخاعی در استخر هستند، ادرارشان آب را آلوده نکند؟

سوال مطرح شده :
می خواستم بدانم چه ابزاری یا روشی وجود دارد تا وقتی که بیماران دچار ضایعه نخاعی در استخر هستند، ادرارشان آب را آلوده نکند. چون بی اختیاری ادراری در این افراد مانع می شود که بتوان آنها را به استخر برده و آبدرمانی کرد

سن:  ۴۷     جنس :زن

 پاسخ  مشاور اینترنتی سایت مرکز  ضایعات نخاعی جانبازان:آقای امید جهانسوز  -مشاور امور ورزشی  سایت مرکز  ضایعات نخاعی

همانگونه که مستحضرید کنترل ادرار در افراد ضایعه نخاعی با روش های مختلف صورت می گیرد . اگر شما از روش کنترل زمان دفع ادرار استفاده می کنید می توانید با مدیریت کردن ، زمان ادرار میزان دفع غیر ارادی آن را به حداقل برسانید که این بهترین روش برای کنترل دفع و یا بی اختیاری در دفع است و در زمانهای مناسب می توانید به آب درمانی و فعالیت در استخر بپردازید . در صورتی که از سوند دائم استفاده می کنید دیگر مشکلی وجود ندارد و اگر نمی توانید زمان دفع را کنترل و مدیریت کنید از سوند استفاده کرده و سوند را با نوار به شکم ببندید . در صورت امکان برای استفاده از داروهای آنتی کولینرژیک که برای کاهش انقباض مثانه و افزایش ظرفیت آن که از بی اختیاری ادراری در فواصل سوند گذاری جلوگیری می کند با پزشک خود مشورت نمائید . در طولانی مدت سوند گذاری متناوب با تکنیک تمیز ، هر ۴ تا ۶ ساعت برای تخلیه کامل مثانه و پیشگیری از افزایش فشار داخلی مثانه ، اتساع بیش از حد آن و بی اختیاری و عفونتهای ادراری مکرر انجام می شود .

با رعایت موارد فوق و از آنجا که آب استخر دائما در حال تصفیه شدن و ضد عفونی شدن است ، دفع قطره ای وجزیی بی اختیار ادرار در آب استخر مشکل عمده محسوب نمی شود . استفاده از آب درمانی برای شما یک حرکت جدی به سوی تامین و تضمین سلامت است .

 

پاسخ های ارائه شده  بر اساس شرایط هر فرد نخاعی است  و مشاور بر اساس اطلاعاتی که از فرد دریافت می کند  ، پاسخ های خود را ارائه می کند ، به همین خاطر همه عزیزان نخاعی باید به خاطر بسپارند که این جواب برای فرد خاصی ارائه شده  است که چه بسا دارای نکاتی باشد که برای دیگران مفید باشد   و  نباید تنها از  این جواب ها برای  یافتن مشکلات بهداشتی  درمانی خود بهره ببرند.بلکه  او باید از مشورت های تخصصی پزشکان نیز جهت حل مشکلات خویش استفاده نماید . لازم به ذکر است که مشکلات هر فرد نخاعی ممکن است با دیگری متفاوت باشد .

 

منبع: مرکز ضایعات نخاعی جانبازان