۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

رواسی: تیم وزنه‌برداری معلولان شرایط خوبی ندارد

تیم وزنه‌برداری معلولان شرایط خوبی ندارد

رییس انجمن وزنه‌برداری جانبازان و معلولان با بیان این که بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو، تیم ملی وزنه‌برداری هیچ برنامه تمرینی و اردویی نداشته است، گفت: تیم ملی وزنه‌برداری در حال حاضر در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و این مساله سبب افت تیم شده است.

دکتر علی اصغر رواسی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولان بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو، افزود: بعد از بازی‌های  پارالمپیک ریو تا به الان تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولان از هیچ اردوی تمرینی برخوردار نبوده و این مساله سبب افت عملکرد تیم وزنه‌برداری شده است.  البته تا پایان سال دو اردو برای تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری پیش‌بینی کردیم که اولین اردو از اواخر بهمن ماه با ترکیبی از تیم جوانان و بزرگسالان در تهران آغاز و به مدت یک هفته‌ ادامه خواهد داشت.

وی از لغو اعزام تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری به مسابقات امارات در اسفند ماه خبر داد و گفت‌: نمی‌دانم به چه دلیلی این تورنمنت در تمام رشته‌های جانبازان و معلولان لغو شده و هیچ تیمی به این تورنمنت اعزام نخواهد شد.

رواسی از برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری از ششم تا نهم بهمن ماه در تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: بعد از این رقابت‌ها و برگزاری اولین اردوی آماده سازی تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری را مشخص خواهیم کرد. این تیم بعد از بازی‌های پارالمپیک لندن تا به الان هیچ گونه تحول و رشدی نداشته و توجه خاصی به آن نشده است. به طوری که ترکیب تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری همواره در تعداد محدودی از وزنه‌برداران خلاصه شده است و جوانگرایی در آن صورت نگرفته است.

رییس انجمن وزنه‌برداری جانبازان و معلولان اظهار کرد: طی چند سال اخیر هیچ گونه استعدادیابی در رشته وزنه‌برداری معلولان صورت نگرفته و همین مساله سبب افت این رشته شده است.

وی در رابطه با برنامه‌های آینده خود در مورد رشته وزنه‌برداری گفت‌: سعی من بر این است که بعد از برگزاری مسابقات قهرمان کشوری و اردوی آماده سازی نفرات جدیدی را که بتوانند خوب وزنه بزنند و رکورد قابل توجهی داشته باشند، به تیم‌ ‌ملی دعوت و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم. ما باید ترکیب اصلی تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری را به سمت جوانگرایی سوق دهیم و به جوانان فرصت دهیم تا با اثبات خود، بتوانند جای پیشکسوتان و با تجربه‌های این رشته را بگیرند.

رواسی ادامه‌ داد: طی چند سال گذشته روی این تیم کار زیادی انجام نشده است و تیم وزنه‌برداری شرایط راضی کننده‌ای ندارد. ما باید بتوانیم استعدادهای خوبی را در این رشته شناسایی کنیم تا در رقابت‌های آینده به ویژه‌ پارالمپیک توکیو با کمبود وزنه‌بردار مواجه نشویم. البته تا سال جدید به جز برگزاری مسابقات قهرمان کشوری و دو مرحله اردوی آماده‌سازی، برنامه دیگری برای این تیم نداریم.

وی در پایان در مورد خداحافظی برخی از وزنه‌برداران بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو، گفت‌: تا زمانی که وزنه‌بردار بتواند وزنه بزند و در اردوها حضور پیدا کنند، مشکلی برای حضورش در تیم‌ ‌ملی نیست. هر زمان نتواند وزنه بزند، این به مقوله خداحافظی او از تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری است.