۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

رقابت های انتخابی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین برگزار می شود

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی کمیته ملی پارالمپیک، جانبازان و معلولان ایران در رشته دو و میدانی تا به امروز ۱۹ سهمیه برای حضور در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک به دست آورده اند. از این تعداد ۱۰ سهمیه از مسابقات جهانی ۲۰۱۵ قطر شامل هشت سهمیه در بخش جانبازان و معلولان و دو سهمیه در بخش نابینایان و کم بینایان به دست آمده است. ۹ سهمیه دیگر نیز از اعزام تیم به مسابقات قهرمانی آسیا و بین المللی فزاع که اواخر اسفندماه سال گذشته به میزبانی امارات برگزار شد، برای دو و میدانی ایران قطعی و نهایی شد.
انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولین با برگزاری رقابت های انتخابی، ترکیب تیم اعزامی به بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را مشخص می کند. این رقابت ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در قالب مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور در دو بخش زنان و مردان برگزار می شود.
۱۳۰ ورزشکار مرد و ۷۰ ورزشکار زن در این رقابت ها در بخش جانبازان و معلولان هستند. در بخش نابینایان و کم بینایان نیز ۶۵ ورزشکار مرد و ۳۵ ورزشکار زن حضور دارند.
صبح پنجم خرداد ماه رقابت ها در بخش زنان و عصر پنجم و صبح و عصر شش خرداد ماه نیز رقابت های مردان برگزاری می شود.
علی اصغر هادی زاده رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان کشور گفت: هر دو و میدانی کاری که بتواند در این رقابت ها حداقل به رنکینگ چهارم جهان دست پیدا کند، شانس حضور در ترکیب تیم ملی را خواهد داشت. بنابراین اینکه به اندازه تعداد سهمیه های به دست آمده، اقدام به انتخاب ملی پوشان داشته باشیم، قطعی نیست.
وی خاطرنشان کرد: تا اواخر خردادماه از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک آخرین مرحله توزیع سهمیه های پارالمپیکی دو و میدانی انجام می شود و قطعا سهمیه های جدیدی هم به ایران اختصاص خواهد یافت.

منبع: ایرنا