۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

رفتار مسئولان انگیزه ورزشکاران معلول را می‌کُشد/ بهتر است ورزشکاران چند صباحی مدال نیاورند

خبرگزاری آریا – عضو کمیته جانبازان و معلولین فراکسیون ورزش مجلس معتقد است به حدی فضای عدم تقدیر از ورزشکاران معلول فراگیر شده که بهتر است ورزشکاران چند صباحی مدال نیاورند تا مسئولان پی به زحمات شبانه‌روزی ورزشکاران معلول ببرند.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت ورزش معلولان و جانبازان در کشور گفت: عادی شدن مدال‌آوری پارالمپیکی‌ها به نوعی افتی برای توسعه ورزش معلولان است زیرا زمانی که ورزشکاران در شرایط سخت رقابتی در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال می‌شوند اما تشویق‌های مناسبی برای این دلاوران در نظر گرفته نمی شود، نمی‌توان انتظار تکرار قهرمانی از این ورزشکاران را داشت.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ورزشکاران برای بالا بردن پرچم ایران در میادین بین المللی ورزشی از تمام داشته‌هایشان مایه می‌گذارند؛ بنابراین سزاوار است تا از طرف دولت مورد حمایت‌های ویژه قرار بگیرند.
وی ادامه داد: به حدی فضای عدم تقدیر از ورزشکاران معلول درکشور فراگیر شده است که بهتر است ورزشکاران چند صباحی مدال نیاورند تا مسئولان پی به زحمات شبانه‌روزی ورزشکاران معلول ببرند.
جعفرزاده با بیان اینکه امکانات ورزش معلولان در کشور در حدود صفر است، افزود: ورزشکاران معلول مطالبات پارالمپیک گذشته را طلبکار هستند؛ بنابراین انگیزه معلولان برای کسب مدال در رقابت‌های پیش‌رو کشته شده است.
عضو کمیته جانبازان و معلولین فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه کسب مدال‌های رنگارنگ معولان در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی از جمله پارالمپیک موجب شد برخی فکر کنند مدال‌آوری در مسابقات بین‌المللی معلولان کار ساده‌ای است، یادآورشد: بی‌تفاوتی به درخشش‌های ورزشکاران معلول سیر نزولی قهرمان‌پروری در پارالمپیک و میادین بین‌المللی را به همراه دارد./