۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

راه‌اندازی دوباره خط تولید خودرو ویژه معلولان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اعلام راه‌اندازی دوباره خط تولید خودرو ویژه معلولان در آینده‌ نزدیک گفت: در راستای واگذاری خودرهای مناسب‌سازی شده تولید داخل به معلولان در حال رایزنی با شرکت‌ مروبطه هستیم.
دکتر یحیی سخنگویی افزود: برخلاف اعلام نظر مسئولان پارس خودرو مبنی بر ثبت نام نکردن معلولان برای دریافت خودرو مناسب سازی شده در دوره قبل واگذاری این خودروها، ۱۱هزار معلول ثبت‌نام کرده بودند.
وی با بیان این در حالی بود که تنها ۹۳۰ معلول از میان ثبت‌نام کنندگان خودروی مناسب‌سازی دریافت کردند، اظهار کرد: یکی از راه‌های توانمندسازی معلولان، استفاده از خودروهای مناسب‌سازی شده است.
این مقام مسوول افزود: مسوولان پارس خودرو اعلام کردند که قطعات خودروهای مناسب‌سازی شده به دلیل استقبال نکردن معلولان از این خودروها و پس از ۲ سال ماندن در انبارهای این شرکت تخریب شده‌ است، این در حالیست که استفاده از قطعه‌ای که پس از ۲ سال تخریب می‌شود، به معلولان آسیب بیشتری می‌رساند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به گذشت بیش از ۲ سال از قطع سهمیه بنزین معلولان نیز به ایسنا، گفت: همچنان سازمان بهزیستی پیگیر حقوق معلولان در این زمینه است.
وی همچنین عنوان کرد: به جریان انداختن واردات خودرو با تخفیف ۳۰ میلیون تومانی یا خریداری خودروهای وارد شده با استفاده از این تخفیف توسط معلولان از جمله اهداف این معاونت است.
منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران