۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

دستگاه مایل کننده ویلچر

اگر به فکراستفاده از فن آوری های مفیدی هستید که زندگی شما را راحت تر کند ، با مشاهده دستگاه مایل کننده ویلچر تری دارلینگ (Terry Darling’s ) که به خوبی مناسب سازی شده ، به آن علاقمند خواهید شد . این سیستم با وجود طراحی ساده ای که دارد می تواند تا حد قابل انتظاری ، راحتی شما را تامین کند.

 

با وجود این سیستم ، شما هرگزمجبور به خروج از ویلچر خود نیستید . میله جلوئی پایین سیستم به راحتی بسته شده و هنگام مایل شدن ویلچر به عنوان نگهدارنده چرخ عمل کرده و موجب ثابت نگه داشتن ویلچر می گردد . خروج از دستگاه ، به سادگی و از طریق هل دادن روی دسته صندلی به سمت جلو انجام می شود  و دسته های آن طوری طراحی شده که رفتن و برگشت به داخل دستگاه به آسانی انجام می شود .

دو مدل از این دستگاه وجود دارد . هر دو نوع مدل دارای فریمهای فولادی هستند :

  1. مایل کننده ویلچر با پوشش کامل که مجهز به یک تنظیم کننده الکتریکی و کنترل از راه دور است که براحتی وضعیت مایل کننده را تنظیم می کند . ( عکس بالا)

  1. مایل کننده بدون پوشش که می تواند به یک تنظیم کننده دستی یا برقی مجهز شود . ( عکس زیر )

 

 

صندلی این دستگاه تا ۴۵ درجه خم می شود و قابلیت تجهیز با یک تکیه گاه قابل تنظیم برای سر ، جا لیوانی و یک رمپ جهت وارد شدن به آن را دارد . البته دستگاه طوری طراحی شده که افراد می توانند قابها و روکشهای خاص را مطابق با سلیقه خود سفارش دهند .

 تری دارلینگ در وب سایت خود  نوشته : ” من هرگز نمی توانستم روی اثاثیه معمولی راحت باشم  و آخرش هم ناامید شده بودم  . به همین دلیل ، حدود ۲۰ سال بود که با فاصله و دور از میز ناهار خوری و یا میز کامپیوتر بودم .  حتی خانواده و دوستانم در اتاق نشیمن اغلب از من دور بودند . تنها راه جایگزین من برای راحتی این بود که برم  و روی تختم دراز بکشم .  گاهی اوقات وقتی می خواستم یک استراحت کوتاه داشته باشم ،  چون مجبور بودم از تخت استفاده کنم ، روی تخت به خواب می رفتم . گاهی چیزی که قرار بود من را برای نیم ساعت راحت کند ،  تبدیل به یک چرت ۲- ۳ ساعته می شد . تا اینکه با این سیستم آشنا شدم و استفاده از آن را شروع کردم .

 دارلینگ می افزاید :

” بعد از مدتی که از این دستگاه استفاده کردم ، متوجه یکسری فوائد درمانی آن از جمله کاهش فشار و تمرینات کششی شدم  که باعث گردید احساس بهتری پیدا کنم و به مرور موجب گردید  فعال تر ازقبل شوم ”  .

منبع: سایت www.WCaccessRecliner.com  –  مقاله : Terry Darling’s Wheelchair Accessible Recliner برگرفته از : نشریه: Technolog watch Pushin- ترجمه  و تنظیم از : مهندس عباس کاشی ( e mail :  ohealth2007@yahoo.com ) – انتشار: انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران