۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

درمان آسم بدون نیاز به دارو

محققان روش جدیدی ابداع کرده اند که بر اساس آن می توان بیماری آسم را بدون نیاز به دارو درمان کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، محققان علوم پزشکی در آمریکا اعلام کردند: در این روش، میزان گرفتگی و انسداد راههای تنفسی انسان، کمتر می شود و بیمار بدون نیاز به دارو، در حمله آسم شدید رهایی می یابد.

این وسیله جدید که کارخانه معروف اسماتکس در کالیفرنیا آن را ساخته است، میزان حملات آسم را تا سی و دو درصد کاهش می دهد و همچنین میزان مراجعه بیماران آسمی را به اورژانس بیمارستان ها به علت حملات شدید آسم، تا هشتاد و چهار درصد کم می کند.

آسم نوعی بیماری ریوی مزمن و التهابی است که مهمترین ویژگی آن مشکلات تنفسی پی در پی است.

افراد مبتلا به این بیماری از حملات شدیدی به هنگام وارد شدن هوا به داخل ریه ها و دشواری در تنفس رنج می برند.

این حملات زمانی بروز می کنند که مجاری هوایی در ریه ها در اثر عوامل خاص محیط زیستی دچار بیش فعالی شده و سپس ملتهب و مسدود می شوند. این حمله ها شبیه به کشیدن نفس عمیق در هوای به شدت سرد زمستان است. در این حالت نفس کشیدن سخت تر شده و باعث بروز آسیب دیدگی می شود و ممکن است در نهایت به سرفه کردن بیانجامد.

به این ترتیب با نفس کشیدن صدای خس خس یا سوت از ریه ها شنیده می شود. عوامل مولد بیماری آسم تحریک کننده های موجود در محیط زیست هستند که می توانند علائم و حملات بیماری را تشدید کنند.

عوامل و موجبات بسیاری وجود دارند که می توانند علائم بیماری را تشدید کنند و معمولا از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند.

در واقع شناسایی و جلوگیری از تماس با آنها باید بعنوان بخشی از فعالیتهای لازم برای کنترل موفقیت آمیز بیماری در نظر گرفته شود.

البته لازم به ذکر است که از بین بردن عوامل محرک بیماری بطور کامل امکانپذیر نیست. اما با این حال اگر به این بیماری مبتلا هستید باید تا حد امکان این عوامل را در منزل و محیط کار بکاهید.

بررسی ها نشان می دهد که مهمترین عوامل محرک بروز حمله های آسم شامل کشیدن سیگار، ذرات گرد و غبار، نگهداری از حیوانات خانگی، وجود سوسک حمام در محیط زندگی، وجود کپک و قارچ در فضاهای بسته، دود، ادکلن ها و خوشبو کننده های قوی و اسپری های قوی، گرده ها و قارچهای موجود در فضاهای باز، سرماخوردگی و عفونت ها، هوا و برخی عوامل دیگر هستند.

خس خس سینه: صدایی است که اغلب این بیماران به هنگام نفس کشیدن مخصوصا” به هنگام بازدم آن را می شنوند.

سرفه های شدید که ممکن است تا مدت های طولانی ادامه داشته باشند و اغلب یا در شب بروز می کنند و یا در شب تشدید می شوند. از علائم بیماری اند که در این حالت بیمار احساس می کند طنابی به دور سینه اش بسته شده و دچار تنگی نفس می شود، درست مثل اینکه بیمار از داخل نی ناچار به نفس کشیدن است و یا حتی شدیدتر مثل اینکه هرگز نمی تواند نفس خود را بیرون بدهد.

این علائم ممکن است زمانی بروز کنند که شما برنامه درمانی خود را مطابق با دستورات و توصیه های پزشک متخصص به دقت دنبال نکنید و یا با عوامل محرک بیماریتان تماس داشته باشید.

بهترین راه جلوگیری از بروز حملات خودداری از تماس با مواد و عوامل تحریک کننده است.

منبع: روزنامه اطلاعات