۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

دانش آموزان معلول در قائن کمک هزینه تحصیلی می‌گیرند

محمد خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۷۷ نفر نوزاد در طرح غربالگری شنوایی شرکت کردند که از این تعداد هزینه پیگیری و رایگان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیون ریال انجام شد.

وی افزود: طرح اجتماع محور آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها نیز برگزار شد که در این طرح ۳ هزار و ۸۴۵ نفر تحت پوشش قرار گرفتند و در طرح اجتماع محور افراد تحت پوشش ۱۸ هزار و ۲۶۱ و کل هزینه طرح ۲۰ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال بود.

مدیر بهزیستی قاین با بیان اینکه مرکز درمان اعتیاد افراد پذیرش شده در مراکز سرپائی اعتیاد ۲۱۱ نفر و کل هزینه ۴۵ میلیون ریال بود، گفت: طرح مهارت‌های زندگی پیش دبستان نیز برای ۴۸ مهد انجام شد که کل افراد تحت پوشش این طرح هزار و ۳۶۳ نفر بودند.

خزاعی با اشاره به طرح مهارت‌های زندگی محیط کار افراد تحت پوشش این طرح را ۱۰۱ نفر، آموزش زندگی خانواده به ۴۷۷ نفر، آموزش مهارت‌های زندگی محیط کار به ۱۰۱ نفر، آموزش زندگی خانواده به ۴۷۷ نفر، آموزش پیش از ازدواج به ۲۲۶ نفر را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: در پایگاه سلامت اجتماعی نیز تعداد ۸۷۱ نفر از خدمات آن بهره‌مند شدند که کل هزینه طرح ۲۵۰ میلیون و ۱۸۲ هزار ریال است.

وی با اشاره به عملکرد مراکز مشاوره در سال گذشته اظهار داشت: در مراکز مشاوره تعداد افراد پذیرش شده هزار و ۶۴۲ نفر  وکل هزینه طرح ۱۲ میلیون و ۷۱۹ هزار ریال و افراد تحت پوشش در طرح محب یک هزار و ۵۰۰ نفر و کل هزینه طرح ۲۵ میلن ریال بوده است.

مدیر بهزیستی قاین با اشاره به پرداخت وام اشتغال در سال ۹۳گفت: تعداد دریافت کنندگان وام اشتغال برای ۲۲ نفر با هزینه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال انجام گرفته است.

وی برگزاری همایش فرهنگ آپارتمان نشینی، همایش زنان و وحدت اسلامی، برگزاری نمایشگاه پیشگیری نوین برگزاری همایش ازدواج آگاهانه، تأسیس مرکز مشاوره تخصصی استثنایی میعاد و راه اندازی مرکز ترک اعتیاد آرام را از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال ۹۳ دانست.

خزاعی افزود: در سال ۹۳ پرداخت هزینه تحصیلی به دانش آموزان معلول برای ۱۷۲ نفر، کمک به بهبود تغذیه کودکان مبتلا به متابلیک برای ۲ معلول، پرداخت کمک هزینه شهریه معلولان برای ۱۷ نفر، پرداخت کمک هزینه درمان ۱۷ نفر معلول نیز از محل اعتبارات ریاست جمهوری پرداخت شد.