۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

خودتان را با دروغ گول نزنید

7705

انسانها برای اینکه دچار عذاب وجدان نشوند و در پی راحتی باشند حقیقت را از خود هم مخفی میکنند. این احسس راحتی مبالغه آمیز است. علت کتمان واقعیت  به خودتان یک گونه ترس نامشخص است. ولی باید این کارهارا نکنید  و دست بکشید از این کارهای احمقانه می دانید چرا چون در آینده سبب  ناراحتیتان میشود و  آزرده خاطرمی شوید

شما به خود دروغ می گوئید چون به دنبال راحتی هستید. راحت طلبی مبالغه است. دلیل دروغ گفتن شما به خودتان ترس از ناشناخته هاست. اما باید از این کار دست بکشید. دروغگویی سوهان روح تان می شود و باعث رنج های بسیاری در آینده برایتان می شود.

دروغ چیزی است که شما آن را باور می کنید تا زندگی را کمی آسان کنید. دروغ الگویی است که شما تحت آن عمل می کنید تا از درد و رنج دوری کنید. دروغ شما را از درون و برون از بین می برد. دروغ چیزی است که می خواهید باور کنید زیرا فکر می کنید که عکس آن به نفس شما صدمه می زند.

گاهی اوقات تفاوت بین دروغ و حقیقت می تواند لطیف باشد. گاهی اوقات ذهن سعی می کند تا به طور «منطقی» شما را فریب دهد آن دروغ را باور کنید. نمی توانم راهنمایی قطعی به شما بدهم که چطور این دو را از هم متمایز کنید. من شما نیستم و شرایط خاص شما ، انگیزه ها و آرزوها یتان را درک نمی کنم. اما می توانم برخی نکات را برای راهنمایی به شما بدهم تا تصمیماتی بگیرید که به خوبی به شما کمک کند.

شما زمانی به خود دروغ می گوئید که:

  1. سخت تلاش می کنید تا خود را در قالبی قرار دهید که به شما لطمه می زند.
  2. تصمیمی می گیرید که از لحاظ منطقی درست است، اما وقتی با صدای بلند آن را می گوئید چیزی است که این احساس را خاموش می کند.
  3. دائما اضطراب دارید.
  4. بدنبال چیز آشنایی می روید، اگر چه می دانید نمی توانید بواسطه آن رشد کنید.
  5. احساسات خود را انکار می کنید و از دنبال کردن آنچه شما را به هیجان می آورد ناکام می مانید, بدون توجه به اینکه آن چیست. این انکار بالاترین درجه بودن و خود واقعی تان است. این غیر عادلانه و بی احترامی به خودتان است.
  6. فکر می کنید به تنهایی می توانید همه این را انجام دهید.
  7. نیازهای شخصی دیگران را بالاتر از نیازهای خود قرار می دهید. شما زمانی به خود دروغ می گوئید که به مراقبت از خود بی توجهی اید.
  8. برای دور شدن از چیزهای واقعی مانند مشکلات سخت حواس خود را پرت می کنید— به جای تلاش کردن برای حل مشکلات واقعی که شما را تا آخرین حد ممکن آزار می دهد طفره می روید.
  9. هر چیزی  – را می پذیرید. فکر می کنید سزاوار بیش از آنچه به شما تحویل داده شده نیستید.
  10. به شدت به آنطور که دیگران در مورد تان فکر می کنند اهمیت می دهید — اجازه می دهید نظراتشان اعمال شما را رنگ کنند.
  11. شما قادر نیستید که با کیفیت تمام کار کنید.اما کلا می توانید اینطور باشید. شاید ناکامی در نشان دادن بهترین نسخه خود، به معنای این باشد که در شغل اشباهی قرار دارید.
  12. حس آن درد و رنج شدید دائمی را در دل خود نادیده می گیرید.
  13. به جای اصالت، به دنبال محبوبیت و نفع شخصی هستید.
  14. به جای تصمیم گیری از ذهنی منطقی و آرام از ذهنی پر استرس تصمیمات شتابزده می گیرید.

می توانید دروغ گفتن به خودتان را با این راهکارها متوقف کنید:

  1. به اندازه کافی برای اتخاذ یک تصمیم قطعی شجاع باشید. حتی اگر ترسناک است به جلو پیش بروید.
  2. مسئولیت آنچه رخ داده است، آنچه در حال رخ دادن است و آنچه قرار است اتفاق بیفتد را بر عهده بگیرید.
  3. خود را از خیال زندگی در گذشته جدا کنید.
  4. حرکت کردن– تلاش فعالانه برای پیدا کردن محلی که درون شما طنین انداز است.  عمل کنید.
  5. گفتن چیزی سخت به کسی. به دیگران بگوئید که مدتی است به آنها و به خود دروغ می گوئید.
  6. کاری شگرف انجام دهید، به شیوه ای عالی. ریسک کنید.
  7. انجام ندادن کاری صرفاً به این خاطر که دیگران دارند این کار را می کنند یا به شما گفته اند که این کار را انجام دهید. در ابتدا فکر کنید که کاری که انجام می دهید با شما همخوانی دارد یا نه. اگر چنین نیست، آنوقت انجامش ندهید حتی اگر همه افراد دیگر آن کار را می کنند.
  8. با واقعیت روبرو شوید، حتی اگر به شما لطمه می زند.
  9. همین امروز تصمیمی برای دروغ نگفتن به خود بگیرید.
  10. برای این مدت طولانی که به خود صدمه زدید خود را ببخشید.
  11. بر آنچه می دانید تمرکز کنید  تا بسیار با اهمیت شوید.
  12. مراقبه کنید — بی حرکت بمانید و خود را در مکانی آرام مشاهده کنید.
  13. از یک مربی یا دوست مورد اعتماد بپرسید با توجه به کارهایی که در حال حاضر انجام می دهید نظرش راجع به آینده شما چیست.
  14. با افرادی که ارزشهایشان با شما متفاوت است معاشرت نکنید.

من شما را تشویق می کنم تا واقعاً به این ایده ها عمل کنید. فکر کردن و خواندن منفعلانه سرگرم کننده است. ممکن است با خود بگوئید که خواندن ثمر بخش است. با این وجود، آنچه که برای مدت کوتاهی خوانده اید، را فراموش می کنید. شما با خواندن این مقاله و عمل نکردن به آن واقعاً وقت خود را هدر می دهید.

بنویسید که ایده های این مقاله چطور به زندگی شما مربوط می شوند. تغییراتی را انجام دهید. ویرایش کنید، پاک کنید، بازنویسی کنید. این زیبایی زندگی است: اکثر چیزها ارادی است، و هیچ چیز تا زمان مرگ شما دائمی نیست. و شما می میرید، پس زندگی خود را با دروغ نگذرانید.

منبع-http://genie.ir