۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

خسروی وفا: تبعیض در اعزام ورزشکاران به رقابت های پارالمپیک وجود ندارد

قزوین – ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان گفت: هیچ تبعیضی در اعزام ورزشکاران به رقابت های منطقه ای و جهانی وجود ندارد و تنها عامل تعیین کننده، رکورد ورزشکاران و تایید مربیان است.

به گزارش ایرنا، محمود خسروی وفا روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان قزوین که در هتل ورزش برگزار شد، افزود: همواره بهترین و شایسته ترین نفرات به اردوهای تیم ملی دعوت و به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند.
وی همچنین گفت: معلولیت واژه نادرستی است که باید به جای آن از پارالمپیک استفاده کرد چون در حوزه ورزش جهانی نیز واژه معلول به کار برده نمی شود.
خسروی وفا ادامه داد: پول بسیار زیادی در ورزش کشور هزینه می شود اما چون این پول به جا و درست مصرف نمی شود همیشه از کمبود اعتبارات ناراحت هستیم.
وی با اشاره به اینکه امکانات مطلوبی در کشور برای ورزشکاران جانباز و معلول فراهم شده است، افزود: تنها کشور در رشته پارالمپیک هستیم که هواپیمای اختصاصی برای اعزام ورزشکاران خود به مسابقات جهانی و آسیایی می گیرد.
خسروی وفا با بیان اینکه شرایط خوبی برای فعالیت جانبازان و معلولان در کشور فراهم شده است، ادامه داد: همچنین تنها فدراسیون کشور هستیم که ۱۱ هزار متر مربع ساختمان به نامش سند خورده و از امکانات بسیار خوبی در کشور برخوردار است.
این مسئول ورزشی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با همکاری مجلس شورای اسلامی اعتبار باور نکردنی از مالیات به ورزش اختصاص یافته که نقش آن در توسعه زیرساخت ها و امکانات ورزشی بسیار موثر و مهم خواهد بود.
خسروی وفا همچنین گفت: تخصیص یک درصد از بودجه دستگاه ها به ورزش ابلاغ شده است که باید هزینه کرد این یک درصد را به شکل جدی برای ورزش پیگیری کنیم.
وی اضافه کرد: باید به سراغ این بودجه ها برویم و البته از استفاده از ظرفیت خیران نیز نباید غافل شویم.
خسروی وفا افزود: در سال جاری برای کمیته پارالمپیک ۲۲۰ میلیارد ریال و کمیته المپیک ۳۰۰ میلیارد ریال بودجه تخصیص یافته است که نشان می دهد در بخش پارالمپیک برای درخشش و کسب مدال در رقابت های جهانی و آسیایی برنامه ریزی خوبی شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وضعیت ورزش جانبازان و معلولان در قزوین، گفت: این استان از زیرساخت ها و امکانات ورزشی مناسبی برخوردار است اما میزان رشد و توسعه ورزش جانبازان و معلولان در استان قزوین جای سوال دارد؟
رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان افزود: قزوین در سال هایی که استان نبود اولین سالن اختصاصی را برای معلولان احداث کرد اما باید دید اکنون ورزش این بخش در چه جایگاهی قرار دارد؟
در پایان این مجمع سید محمد موسوی با کسب ۱۱ رای به ریاست هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان قزوین انتخاب شد.

خبرنگار: هادی درزی رامندی  انتشار دهنده:نوشین مطلبی خواه