۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

خسروی وفا: برای حضور در جمع ۱۰ تیم برتر پارالمپیک توکیو تلاش می کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، محمود خسروی وفا امروز (پنجشنبه) در حاشیه آغاز سومین دوره مسابقات ملی دو و میدانی با حضور فیلیپ کریون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حمایت هایی که در قانون وجود دارد و امکاناتی که دولت در اختیار ما قرار داده، تلاش داریم تا در بازی های آسیایی جاکارتا به مقام سوم و در پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو در جمع ١٠ کشور برتر دنیا قرار بگیریم.
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین یادآور شد: از بعد از المپیک لندن، پاداش ورزشکاران جانباز و معلول با ورزشکاران دیگر یکسان شد.
وی امکانات موجود برای ورزش جانبازان و معلولان را مناسب و حتی بیش از برخی از رشته های ورزشی توصیف و اظهار کرد: باید از مسوولان بابت این امکانات تشکر کرد هرچند باید برخی از ورزشگاه ها و امکانات بهینه سازی شوند.

خسروی وفا همچنین زهرا نعمتی بانوی کماندار ایرانی را الگویی برای تمام ورزشکاران معلول دنیا دانست.
وی درباره تفکیک امکانات کمیته ملی المپیک از پارالمپیک گفت: به دستور وزیر ورزش کارگروهی با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش تشکیل شده که پیشنهادات خود را به وزیر ورزش در این زمینه خواهند داد.
خسروی وفا همچنین خاطرنشان کرد که برای سال جاری بودجه کمیته پارالمپیک از کمیته ملی المپیک جدا شده است.

خبرنگار: مهدی رهبر ** انتشار: ناهید شفیعی