۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

خدمات رسانی شبانه‌روزی اتوبوسرانی به ۱۹۵۰جانباز و معلول

شهر > سازمان ها – شرکت واحد اتوبوسرانی درنظر دارد تا پیش از پایان امسال ۱۰۰دستگاه خودروی ون به سامانه خدمات رسانی جانبازان و معلولان اضافه کند.

به گفته پیمان سنندجی خدمات‌رسانی به معلولان و جانبازان در ۳‌شیفت کاری صبح و شب به‌صورت ۲۴ساعته از طریق شماره تماس ۶۳۰۵و با دریافت سفارش سفر انجام می‌شود. وی درباره آخرین عملکرد سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: تعداد کل خودروی در اختیار ۱۱۶دستگاه است که شامل ۶۱دستگاه ون و ۱۷دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی‌ شده برای حمل مسافر با ویلچر است. علاوه براین ۹دستگاه اتوبوس عادی و ۲۰دستگاه اتوبوس بخش خصوصی که ویژه مدارس استثنایی است برای این منظور آماده‌سازی‌ شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره تعداد متقاضیان استفاده از اینگونه وسایل نقلیه گفت: ۲هزارو ۱۷۶نفر دارای کد اشتراک برای استفاده از این وسایل هستند که شامل گروه‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد و فعال در امور معلولان، جانبازان، و سالمندان می‌شوند. این افراد به‌صورت گروهی متقاضی استفاده از اتوبوس به‌منظور فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی با اتوبوس هستند. سنندجی درباره گروه‌هایی که خدمات گیرنده از سامانه جانبازان و معلولان هستند به حوزه گردشگری و ایثارگران شهرداری، ستاد اقامه نماز ، فدراسیون معلولان و جانبازان و آموزش و پرورش استثنایی تهران اشاره کرد و درباره هزینه استفاده از اینگونه وسایل نقلیه نیز گفت: ارائه خدمات با اتوبوس‌های عادی ومناسب‌سازی‌ شده برابر مصوبه شورای شهر برای معلولین به‌صورت رایگان و ارائه خدمات با خودروی ون برابر مصوبه شورای شهر با نرخ ۵۰۰تومان درهر نیمراه صورت می‌گیرد.

بنابراین گزارش شرکت واحد اتوبوسرانی به مناسبت روز جهانی معلولان نیز کار آماده‌سازی‌ ناوگان ویژه حمل ونقل معلولان را از نظر فنی و وضعیت ظاهری به پایان رسانده است و شرایط به‌منظور پوشش مراسم برنامه‌ریزی شده دراین روز وهفته جاری (از تاریخ ۸تا ۱۲آذرماه)مهیا شده است.

مدیرعامل شرکت واحد همچنین از گسترش پایانه ویژه معلولان در سال‌جاری خبر داد وگفت: پایانه ویژه معلولان از اسفندماه سال۹۱راه‌اندازی شده و هم‌اکنون هزار و ۹۵۰مشترک از خدمات پایانه معلولان بهره‌مند می‌شوند.مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه گسترش پایانه ویژه معلولان از اهداف این سازمان است و خدمات‌رسانی به معلولان در دستور کار شرکت اتوبوسرانی قرار دارد، گفت: افزایش ظرفیت جابه‌جایی و خدمات رسانی از دیگر برنامه‌های سال‌جاری شرکت واحد اتوبوسرانی است.

به گفته سنندجی، اکنون ۶محل در شهر تهران برای استقرار ون‌های ویژه معلولان تعبیه شده تا به تمامی نقاط شهر تهران خدمات رسانی ویژه در کوتاه‌ترین زمان را داشته باشیم. سنندجی با تأکید بر اینکه متأسفانه اتوبوس‌های ساخت داخل برای افراد معلول در سال‌های گذشته به‌علت وجود پله‌های بلند و ارتفاع مناسب نبود، گفت: شهرداری تهران در سال گذشته ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس کف کوتاه خریداری کرده که در سطح شهر برای ارائه خدمات فعالیت می‌کنند.

 

منبع:همشهری آنلاین