۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

خانواده های دارای دو معلول تا پایان سال ۹۶ صاحب خانه می شوند

گنبدکاووس – ایرنا – معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از صاحب خانه شدن همه ۶ هزار خانواده دارای دو معلول و بالاتر تحت پوشش این نهاد تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال ۲۶۰۰ واحد مسکونی تحویل این خانواده ها شده است.

 

 خانواده های دارای دو معلول تا پایان سال 96 صاحب خانه می شوندبه گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نحوی نژاد عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از مرکز شبانه روزی معلولان جسمی و حرکتی گنبدکاووس، اظهار داشت: احداث مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بالاتر با مشارکت بنیاد مستضعفان، جامعه خیرین، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی انجام می شود.
وی گفت: احداث مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بالاتر درحال انجام است ضمن اینکه در ایام دهه فجر امسال ۲۶۰۰ واحد مسکونی تحویل این خانواده ها شد که ۹۴ واحد آن در استان گلستان می باشد.
نحوی نژاد از افزایش سه برابری مستمری افراد تحت پوشش دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد از ابتدای سال آینده خبر داد و اضافه کرد: این افزایش براساس پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی انجام می شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر افزایش دریافتی مستمری بگیران این دو نهاد، ۱۵۰ هزار مددجوی در نوبت پوشش بهزیستی نیز در برنامه ششم توسعه کشور تحت پوشش قرار می گیرند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد، با افزایش مستمری مددجویان، سطح زندگی آنان که درحال حاضر از شرایط مناسبی برخوردار نیست، بهتر شود.
نحوی نژاد همچنین با ابراز گله مندی از پوشش ضعیف بیمه ای نسبت به معلولان، افزود: در حالی که وزارت بهداشت و درمان، به افرادی که درحوادث رانندگی دچار مصدومیت می شوند خدمات درمانی خوبی در زمان مصدومیت می دهد اما این خدمات به افراد معلول که بیشتر از اقشار آسیب پذیر هستند، داده نمی شود.
وی گفت: همه دستگاه های اداری و اجرایی کشور باید برای بهبود وضعیت فعلی معلولان و سالمندان در راستای سیاست های کلان کشور ابلاغی ازسوی مقام رهبری، به بهزیستی کمک کنند.
این مقام مسئول بابیان اینکه سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار نوزاد معلول درکشور متولد می شوند که استان گلستان بالاترین آمار را به دلیل ازدواج های فامیلی در این خصوص دارد، اضافه کرد: از ابتدای سال آینده آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج اجباری می شوند.
نحوی نژاد گفت: با طرح ها و سیاست هایی که دولت تدبیر و امید درحوزه معلولان بویژه در بحث اشتغال آنان در دستور کار دارد و لایحه بازنگری حقوق معلولان را به مجلس داده است، درصورت تصویب این لایحه، صندوق حمایت ویژه از اشتغال معلولان تشکیل و به کارفرمایانی که نسبت به جذب معلولان اقدام کنند، تسهیلات ویژه ای داده می شود.
وی همچنین برلزوم آموزش به خانواده های دارای معلول و سالمند ازسوی مراکز توانبخشی دولتی و غیر دولتی وابسته به بهزیستی تاکید کرد و گفت: خانواده ها باید یاد بگیرند معلول و سالمند خود را تنها نگذارند و درخانه از او مراقبت نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم قاسم عبدالله زاده، قائم مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی گلستان، نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس، فرماندار ویژه و شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر حضور داشتند.
با راه اندازی این مرکز شهرستان ۳۶۰ هزار نفری گنبدکاووس دارای چهارمین مرکز شبانه روزی معلولین شد ضمن اینکه ۱۰ مرکز توانبخشی روزانه و چهار مجتمع خدماتی ویژه معلولان در این شهرستان فعال است.
اداره بهزیستی گنبدکاووس ۶۹۰۰ مددجو تحت پوشش دارد که ۱۳۰۰ نفر آنان معلول جسمی و حرکتی هستند.