۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

خانواده‌‌های دارای ۲ معلول ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض می‌گیرند

رویا احمدیان در جلسه بررسی مشکلات مددجویان و معلولان در بهزیستی اردبیل اظهار کرد: ما در بعد شناسایی، آموزش، پیشگیری و توانمندسازی مددجویان و گروه های آسیب پذیر خود ورود پیدا کردیم و تلاشمان بر این است تا در قالب کلاس های آموزشی، فنی و حرفه ایو مهارتی بتوانیم بخشی از آسیب ها و دغدغه ها را برطرف کنیم.

وی ضرورت راه اندازی صندوق حمایت محله ای را از گروه های آسیب پذیر با رویکرد اشتغال خانگی و پرداخت تسهیلات خرد و متوسط یادآور شد و افزود: بهزیستی در سه بخش تخصصی شامل توانبخشی، امور اجتماعی و پیشگیری تلاش می کند تا مشارکت عموم هموطنان را در کمک و همراهی این مجموعه فراهم کند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: برای اولین بار و به همت بنیاد برکت با پیگیری های استاندار اردبیل این بنیاد ۳ میلیارد ریال اعتبار برای تامین جهیزیه و مسکن مددجویان اختصاص داد تا بخشی از نیازمندی های این گروه ها تامین شود.

احمدیان با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل مصوب هیئت دولت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خانواده های دارای دو معلول و بیشتر از آن پرداخت می شود، عنوان کرد: در مناطق روستایی این پرداختی ها در کنار پرداخت تسهیلات کم بهره اشتغال و تامین مسکن است که قطعا معلولان و خانواده های آنها می توانند از آن استفاده کنند.

مناسب سازی فضای شهری رضایت بخش نیست

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ها و اقداماتی که در حوزه مناسب سازی فضای شهری به انجام رسیده است، ادامه داد: این مناسب سازی ها به هیچ وجه رضایت بخش نیست و ما تلاشمان بر این است تا بتوانیم در معابر عمومی، ادارت و دستگاه های دولتی و بانک ها یک همت جدی را در مناسب سازی فضا برای تردد معلولان شاهد باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست تا به صورت جدی موضوع مناسب سازی را در احقاق حقوق شهروندی از نهادهای مرتبط به ویژه شهرداری ها پیگیری کنند چرا که در کنار معلولان، کودکان و سالمندان نیز به این مناسب سازی نیز نیاز دارند.

احمدیان سالمندی را یک تهدید و چالش و آسیب جدی پیش روی کشور توصیف کرد و یادآور شد: آمارها حکایت از آن دارد که تا سال ۱۴۳۰ ایران بیش از ۲۵ میلیون سالمند خواهد داشت.

وی اهمیت سالم زیستن و ارتقای سلامت جسمی، روحی و روانی را با تغذیه و ورزش یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم در همه این زمینه ها اهداف مان را که ایجاد رضایتمندی بیشتر در جامعه هدفمان است، عینیت ببخشیم.